Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

ct.\*:("Western Europe")

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 4371

  • Page / 175
Export

Selection :

  • and

Istruzione superiore «à la bolognese»?: Retorica e realtà della riforma universitaria in Germania : Dopo gli accordi della Sorbana: Le riforme universitarie in Europa = Higher education «à la Bolognese»? Discourse and reality of university reform in Germany = L'enseignement supérieur à la Bolognaise: Discours et réalité de la réforme universitaire en AllemagneENDERS, Jürgen; VAIR, Massimiliano.Rassegna italiana di sociologia. 2003, Vol 44, Num 3, pp 371-386, issn 0486-0349, 16 p., 476 [26 p.]Article

« Doktor, Doktor » la cotutelle de thèse, instrument de la coopération universitaire internationale et franco-allemande = Doktor, Doktor the co-guidance of Ph.D : a tool for the international academic cooperation and a tool for cooperation between France and GermanyHARDER, Hermann.Publications de l'Institut d'allemand d'Asnières. 2002, Num 30, pp 105-122, issn 0751-1418, 18 p.Article

Erwachsenenbildung: Was bringt ein Uniabschluss? : Hautes écoles spécialisées = Education des adultes : qu'apporte le diplôme universitaire ? = Adult training: what brings academic graduation?BAUERT, A. C.Education permanente (Zürich). 2000, Vol 34, Num 1, pp 37-40, issn 0258-9877Article

Política y PlanificaciÓn EducativasJIMENEZ EGUIZABAL, Alfredo.Revista de ciencias de la educación (Madrid). 1999, Num 178-79, issn 0210-9581, 277 p.Serial Issue

Décentralisation et diversification en Espagne = Spanish decentralization and diversificationSAN-SEGUNDO, M.Gestion de l'enseignement supérieur. 1997, Vol 9, Num 3, pp 99-110, issn 1013-8501Article

«Licence», «master», «doctorat»: Il lento avvio delta costruzione di uno spazio europeo dell'istruzione superiore in Francia : Dopo gli accordi della Sorbana: Le riforme universitarie in Europa = The reform of LMD («licence, master, doctorat»): The slow starting of the construction of the European higher education space in France = La réforme du LMD (Licence, Master, Doctorat): Le lent début de la construction de l'espace européen de l'enseignement supérieur en FranceDUBOIS, Pierre; VAIRA, Massimiliano.Rassegna italiana di sociologia. 2003, Vol 44, Num 3, pp 387-403, issn 0486-0349, 18 p.Article

Le radici del futuro. L'università nella costruzione della nuova Europa = Roots of the future. The university within the construction of the new Europe = Les racines du futur. L'université et la construction de la nouvelle EuropeCESAREO, V.Studi di sociologia. 1999, Vol 37, Num 2, pp 143-166, issn 0039-291X, 271 [25 p.]Article

Les modalités de la prise de décision curriculaire : Réflexions comparatives entre la Grande-Bretagne et la France = Ways of curriculum decision making : Comparative notes between Great-Britain and FranceBALUTEAU, F.Education comparée. 1996, Num 51, pp 67-82, issn 0339-5456Conference Paper

English and French modes of regulation of the education system: A comparison = Comparaison des modes de fonctionnement des systèmes éducatifs anglais et françaisMEURET, Denis; DURU-BELLAT, Marie.Comparative education. 2003, Vol 39, Num 4, pp 463-477, issn 0305-0068, 15 p.Article

Kunst- und Reformpädagogik: Kunstpädagogische Tage in Sachsen 1901 und 2001 = Art and reformist education. Meetings of Art Educationalists in Saxony in 1901 and 2001AL-DIBAN, Sabine; MELZER, Wolfgang.Wissenschaftliche Zeitschrift der Technischen Universität Dresden. 2002, Vol 51, Num 6, pp 5-9, issn 0043-6925, 5 p.Article

La nécessaire séparation des grandes fonctions dans un système éducatif = The necessary parting between the great functions in an Educational SystemDUPOUEY, P.Actualité de la formation permanente (Paris-la-Défense). 1993, Num 122, pp 89-91, issn 0397-331XArticle

Innovative approaches to investing in human capital in an enlarged EuropeEuropean journal of education. 2004, Vol 39, Num 2, issn 0141-8211, 126 p.Serial Issue

L'università di fronte al futuro = L'université face au futur = University facing the futureGENOVESI, G.Ricerche pedagogiche. 2000, Vol 34, Num 134, pp 1-5, issn 1971-5706Article

FEFC Funding : Research on 12 colleges = Les ressources allouées par le Further Education Funding Council : Etude auprès de 12 établissements d'enseignement supérieur anglaisLUCAS, N.Journal of further and higher education. 1998, Vol 22, Num 3, pp 299-306, issn 0309-877XArticle

Politiques scolaires européennes : Partage des responsabilités aux niveaux national, régional et local = Educational policies in Europe : Shared responsibilities at national, regional and local levelsVAN HAECHT, A.Education comparée. 1996, Num 51, pp 13-29, issn 0339-5456Conference Paper

'In praise of educational research'GORARD, Stephen; TAYLOR, Chris; ROBERTS, Karen et al.British educational research journal. 2003, Vol 29, Num 5, issn 0141-1926, 155 p.Serial Issue

L'administration régionale de l'enseignement dans les pays de la CEEFIALAIRE, J.Savoir éducation formation (Paris). 1993, Num 1, pp 103-108, issn 0998-8505Article

Unification of Higher Education in the United KingdomPRATT, J.Professionalisation : Recent Trends in European Higher Education. European Journal of Education. 1992, Vol 27, Num 1-2, pp 29-44Book Chapter

Interdisciplinarity in Higher Education in the United KingdomSQUIRES, G.Interdisciplinary Studies. European Journal of Education. 1992, Vol 27, Num 3, pp 201-210Book Chapter

Outcasts of the Year 2000 - A Challenge to Education in EuropeDEBEAUVAIS, M.Comparative education. 1992, Vol 28, Num 1, pp 61-69, issn 0305-0068, no spéc. 14Article

Le sens, la parole et le gesteDEBARDIEUX, E.Informations sociales. 1992, Num 18, pp 66-69, issn 0046-9459Article

Rénovation pédagogique des lycées : continuité ou rupture?LEGRAND, A; SOLAUX, G.Orientation Scolaire et Professionnelle (L'). 1992, Vol 21, Num 2, pp 135-148Article

Wie « teuer » sind Kinder? Wert und Kosten von Kindern für Familien und Gesellschaft = A combien reviennent les enfants? Valeur et coût d'un enfant pour la famille et pour la sociétéENGELBERT, A.Diskurs. 1992, Num 1, pp 12-21, 77, 79Article

Carers of Children : A Comparative Study of the Practices of Residential and Foster CarersCOLTON, M.Children & society. 1992, Vol 6, Num 1, pp 25-37, issn 0951-0605Article

La planificación, un modelo de investigación-acción = La planification : un modèle de recherche actionALONSO ESCONTRELA, M. L.Revista de ciencias de la educación (Madrid). 1992, Num 149, pp 79-87, issn 0210-9581Article

  • Page / 175