Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

is.\*:(%220013-1911%22)

Filter

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Origin

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 1386

  • Page / 56
Export

Selection :

  • and

Un rêve-manifeste = A dream-manifestoLévesque, Nicolas.Filigrane (Montréal. En ligne). 2011, Vol 20, Num 1, pp 77-79, issn 1911-4656, 3 p.Article

Le petit Hans : petit OEdipe ? = Little Hans : little Oedipus ?Gauthier, Yvon.Filigrane (Montréal. En ligne). 2010, Vol 19, Num 1, pp 29-38, issn 1911-4656, 10 p.Article

De l’insensé au sens. Réflexions cliniques autour d’une pratique en milieu psychiatrique et carcéral = From nonsense to sense. Clinical reflections around a practive in forensic institutionDembri, Aïcha Nora.Filigrane (Montréal. En ligne). 2009, Vol 18, Num 1, pp 60-75, issn 1911-4656, 16 p.Article

Quelques réflexions sur la crise de la psychologie clinique et la formation des psychologues cliniciens = Some reflections on the crisis of clinical psychology and the training of clinician psychologistsKaës, René.Filigrane (Montréal. En ligne). 2008, Vol 17, Num 1, pp 6-14, issn 1911-4656, 9 p.Article

Psychanalyse et psychiatrie = Psychoanalysis and psychiatryChagnon, Gilles.Filigrane (Montréal. En ligne). 2008, Vol 17, Num 1, pp 29-43, issn 1911-4656, 15 p.Article

Accroître la fonction contenante des psychothérapeutes par l’expérience de l’observation des nourrissons selon la méthode d’Esther Bick = Increasing the containing function of psychotherapists by the experience of observing babies according to the method of Esther BickLebel, Alain.Filigrane (Montréal. En ligne). 2008, Vol 17, Num 1, pp 105-120, issn 1911-4656, 16 p.Article

Discours analytiques et logiques institutionnelles. Entre applications théoriques et implication clinique = Analytical discourses and institutional logics. Between theoretical applications and clinical implicationCabassut, Jacques; Ham, Mohammed.Filigrane (Montréal. En ligne). 2008, Vol 17, Num 1, pp 165-180, issn 1911-4656, 16 p.Article

Nada ou le féminin échoué = Nada or the stranded feminineTremblay, Suzanne.Filigrane (Montréal. En ligne). 2008, Vol 17, Num 2, pp 164-173, issn 1911-4656, 10 p.Article

L'excès de poids en France et au Québec en 2003 : un regard sur les caractéristiques socioéconomiques associéesAUBIN, J; TRAORE, I.ZOOM SANTE. 2007, pp 10-16, issn 1911-5520, 7 p.Article

L'évolution de l'excès de poids chez les adultes québécois de 1990 à 2004 : mesures directesAUDET, N.ZOOM SANTE. 2007, pp 1-5, issn 1911-5520, 5 p.Article

Finding a voice, finding selfMACBEATH, John.Educational review (Birmingham). 2006, Vol 58, Num 2, pp 195-207, issn 0013-1911, 13 p.Article

Student voice and the perils of popularityRUDDUCK, Jean; FIELDING, Michael.Educational review (Birmingham). 2006, Vol 58, Num 2, pp 219-231, issn 0013-1911, 13 p.Article

Getting engaged : possibilities and problems for home-school knowledge exchangeFEILER, Anthony; GREENHOUGH, Pamela; WINTER, Jan et al.Educational review (Birmingham). 2006, Vol 58, Num 4, pp 451-469, issn 0013-1911, 19 p.Article

Household perspectives on school attendance in rural TibetPOSTIGLIONE, Gerard; BEN JIAO; GYATSO, Sonam et al.Educational review (Birmingham). 2006, Vol 58, Num 3, pp 317-337, issn 0013-1911, 21 p.Article

Fantasy or reality? The use of enterprise in education as an alternative to simulated and imaginary contexts for raising pupil attainment in functional writing = Fantasme ou réalité ? L'usage de l'entreprise dans le domaine de l'éducation en tant qu'alternative dans le contexte d'une simulation ou de l'imaginaire pour améliorer l'écriture fonctionnelle des élèvesDEUCHAR, Ross.Educational review (Birmingham). 2005, Vol 57, Num 1, pp 91-104, issn 0013-1911, 14 p.Article

Modernizing the Australian education workplace: a case of failure to deliver for teachers of young disadvantaged adolescents = Moderniser l'éducation en Australie : exemple d'échec dans le recrutement d'enseignants pour les adolescents issus de milieux défavorisésSMYTH, John.Educational review (Birmingham). 2005, Vol 57, Num 2, pp 221-233, issn 0013-1911, 13 p.Article

Sources and timing of sex education: relations with American adolescent sexual attitudes and behavior = Le bon moment et les ressources choisies pour l'éducation sexuelle : l'impact sur les attitudes et le comportement sexuel des adolescents américainsSOMERS, Cheryl L; SURMANN, Amy T.Educational review (Birmingham). 2005, Vol 57, Num 1, pp 37-54, issn 0013-1911, 18 p.Article

Teacher workload: using ICT to release time to teach = La charge de travail de l'enseignant : utiliser les TIC pour libérer du temps pour l'enseignementSELWOOD, Ian; PILKINGTON, Rachel.Educational review (Birmingham). 2005, Vol 57, Num 2, pp 163-174, issn 0013-1911, 12 p.Article

The role of mediating artefacts in the work of educational psychologists during consultative conversations in schools = Le rôle d'objets issus des médias dans le travail des psychologues de l'éducation dans le cadre de conversations et consultations à l'écoleLEADBETTER, Jane.Educational review (Birmingham). 2004, Vol 56, Num 2, pp 133-145, issn 0013-1911, 13 p.Article

Moral education and the construction of meaning = L'éducation morale et la construction du sensWARDEKKER, Willem.Educational review (Birmingham). 2004, Vol 56, Num 2, pp 183-192, issn 0013-1911, 10 p.Article

Generation division in Cyprus education?: Different attitudes to education from younger and older teachers = Conflit de génération dans l'éducation à Chypre ? Différentes attitudes envers l'enseignement chez les jeunes enseignants par rapport aux enseignants plus âgésANGELIDES, Panayiotis.Educational review (Birmingham). 2004, Vol 56, Num 1, pp 65-76, issn 0013-1911, 12 p.Article

Incorporating library provision in school self-evaluation = Intégrer les bibliothèques à l'autoévaluation institutionnelleMCNICOL, Sarah.Educational review (Birmingham). 2004, Vol 56, Num 3, pp 287-296, issn 0013-1911, 10 p.Article

Boys, schooling and masculinitiesBERRILL, Deborah; MARTINO, Wayne.Educational review (Birmingham). 2003, Vol 55, Num 2, issn 0013-1911, 126 p.Serial Issue

Making the most of what you've got? Resources, values and inequalities in young women's transitions to adulthood = Ressources, valeurs et inégalités lors du passage à la vie adulte chez les jeunes femmesTHOMSON, Rachel; HENDERSON, Sheila; HOLLAND, Janet et al.Educational review (Birmingham). 2003, Vol 55, Num 1, pp 33-46, issn 0013-1911, 14 p.Article

Themed Issue: Schooling as ViolenceDEIRDRE, Martin.Educational review (Birmingham). 2002, Vol 54, Num 1, issn 0013-1911, 75 p.Serial Issue

  • Page / 56