Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

is.\*:(%220090-8312%22)

Filter

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Origin

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 2507

  • Page / 101
Export

Selection :

  • and

Effectiveness of a spanish intervention and an english intervention for english-language learners at risk for reading problemsVAUGHN, Sharon; CIRINO, Paul T; LINAN-THOMPSON, Sylvia et al.American educational research journal. 2006, Vol 43, Num 3, pp 449-487, issn 0002-8312, 39 p.Article

Transcending simple forms of school science investigation: The impact of preservice instruction on teachers' understandings of model-based inquiryWINDSCHITL, Mark; THOMPSON, Jessica.American educational research journal. 2006, Vol 43, Num 4, pp 783-835, issn 0002-8312, 53 p.Article

Effects of a cooperative learning program on the elaborations of students during help seeking and help giving = Les effets d'un programme d'apprentissage coopératif sur les élèves en besoin d'assistance et ceux capables d'en apporterVEENMAN, Simon; DENESSEN, Eddie; VAN DEN AKKER, Anneriet et al.American educational research journal. 2005, Vol 42, Num 1, pp 115-151, issn 0002-8312, 37 p.Article

Tracking and high school English learners: Limiting opportunity to learn = Traçabilité et apprenants en anglais du secondaire : limiter les opportunités d'apprentissageCALLAHAN, Rebecca M.American educational research journal. 2005, Vol 42, Num 2, pp 305-328, issn 0002-8312, 24 p.Article

Classroom interpreting and visual information processing in mainstream education for deaf students : Live or Memorex®? = Traitement de l'information visuelle en classe dans le cycle normal pour les étudiants atteints de surditéMARSCHARK, Marc; PELZ, Jeffb; CONVERTINO, Carol et al.American educational research journal. 2005, Vol 42, Num 4, pp 727-761, issn 0002-8312, 35 p.Article

Motivation and performance differences in students' domain-specific epistemological belief profiles = Motivation et différences de performances dans les profils de convictions épistémologiques des élèvesBUCHL, Michelle M; ALEXANDER, Patricia A.American educational research journal. 2005, Vol 42, Num 4, pp 697-726, issn 0002-8312, 30 p.Article

Possibilities and pitfalls : A comparative analysis of student empowerment = Possibilités et obstacles : une analyse comparative de l'émancipation des étudiantsMCOUILLAN, Patrick J.American educational research journal. 2005, Vol 42, Num 4, pp 639-670, issn 0002-8312, 32 p.Article

The student-initiated retention project : Theoretical contributions and the role of self-empowerment = Un projet de maintien dans le circuit académique d'une catégorie d'étudiant : contributions théoriques et le rôle de l'émancipationZAPATA MALDONADO, David Emiliano; RHOADS, Robert; BUENAVISTA, Tracy Lachica et al.American educational research journal. 2005, Vol 42, Num 4, pp 605-638, issn 0002-8312, 34 p.Article

Can anything good come from Nazareth? Race, class, and African American schooling and community in the urban south and midwest = Race, classe sociale et scolarisation des Afro-Américains et les communautés urbaines du Sud et MidwestMORRIS, Jerome E.American educational research journal. 2004, Vol 41, Num 1, pp 69-112, issn 0002-8312, 44 p.Article

These deadly times: Reconceptualizing school violence by using critical race theory and disability studies = Reconceptualiser la violence scolaire en utilisant la théorie critique de la race et des études d'invaliditéWATTS, Ivan Eugene; EREVELLES, Nirmala.American educational research journal. 2004, Vol 41, Num 2, pp 271-299, issn 0002-8312, 29 p.Article

Accountability and single-sex schooling: A collision of reform agendas : Social and institutional analysis = Responsabilité et éducation non-mixte : un conflit de programmes de réformesHERR, Kathryn; ARMS, Emily.American educational research journal. 2004, Vol 41, Num 3, pp 527-555, issn 0002-8312, 29 p.Article

High-stakes accountability and equity: Using evidence from California's public schools accountability act to address the issues in Williams V. State of California = Haute responsabilité et égalité : utiliser des élèments provenant d'établissements publics de Californie pour traiter des problèmes soulevés lors de l'affaire Williams contre l'Etat de CaliforniePOWERS, Jeanne M.American educational research journal. 2004, Vol 41, Num 4, pp 763-795, issn 0002-8312, 33 p.Article

The impact of accountability on racial and socioeconomic equity: Considering both school resources and achievement outcomes = L'impact de la responsabilité sur l'égalité raciale et socioéconomique : prendre en considération les ressources des établissements et les résultats scolairesLEE, Jaekyung; WONG, Kenneth K.American educational research journal. 2004, Vol 41, Num 4, pp 797-832, issn 0002-8312, 36 p.Article

Discussion-based approaches to developing understanding: Classroom instruction and student performance in middle and high school English = Débat pour développer la compréhension : enseignement en classe et résultats des élèves en anglais concernant les premier et second cycles du secondaireAPPLEBEE, Arthur N; LANGER, Judith A; NYSTRAND, Martin et al.American educational research journal. 2003, Vol 40, Num 3, pp 685-730, issn 0002-8312, 46 p.Article

Expert blind spot among preservice teachers = Lacunes et manque d'expérience chez les enseignants en formationNATHAN, Mitchell J; PETROSINO, Anthony.American educational research journal. 2003, Vol 40, Num 4, pp 905-928, issn 0002-8312, 24 p.Article

Factors affecting technology uses in schools: An ecological perspective = Les facteurs affectant l'usage de la technologie à l'école : une perspective écologiqueYONG ZHAO; FRANK, Kenneth A.American educational research journal. 2003, Vol 40, Num 4, pp 807-840, issn 0002-8312, 34 p.Article

Foundations of place: A multidisciplinary framework for place-conscious education = Etablissement d'un cadre multidisciplinaire pour une prise de conscience en éducationGRUENEWALD, David A.American educational research journal. 2003, Vol 40, Num 3, pp 619-654, issn 0002-8312, 36 p.Article

Early Child care and children's development prior to school entry: Results from the NICHD Study of Early Child care = L'accueil des enfants et le développement de l'enfant avant son entrée à l'école : résultats d'une étude du NICHD sur les conditions de prise en charge des enfants en bas âgeAmerican educational research journal. 2002, Vol 39, Num 1, pp 133-164, issn 0002-8312Article

Race, poverty, and the student curriculum: Implications for standards policy = Race, pauvreté et le programme d'études des élèves : implications pour les politiques de standardisationALEXANDER, Nicola A.American educational research journal. 2002, Vol 39, Num 3, pp 675-693, issn 0002-8312Article

Reinventing high school: Outcomes of the Coalition campus Schools Project = Réinventer l'enseignement secondaire : les résultats du projets de coalition des campusDARLING-HAMMOND, Linda; ANCESS, Jacqueline; ORT, Susanna Wichterle et al.American educational research journal. 2002, Vol 39, Num 3, pp 639-673, issn 0002-8312Article

The production of achievement inequality in high school English = La production d'une inégalité de performance en anglais dans le secondaireCARBONARO, William J; GAMORAN, Adam.American educational research journal. 2002, Vol 39, Num 4, pp 801-827, issn 0002-8312, 27 p.Article

Measuring educators' beliefs about diversity in personal and professional contexts = Mesure des principes des éducateurs à propos de la diversité dans des contextes personnels et professionnelsPOHAN, Cathy A; AGUILAR, Teresita E.American educational research journal. 2001, Vol 38, Num 1, pp 159-182, issn 0002-8312Article

Policy is not enough : Language and the interpretation of state standards = Les mesures politiques ne sont pas explicites : le langage et l'interprétation des mesures du gouvernementHILL, Heather C.American educational research journal. 2001, Vol 38, Num 2, pp 289-318, issn 0002-8312Article

A quadripolar need achievement representation of self-handicapping and defensive pessimism = Une représentation quadripolaire du pessimisme défensif et handicapantMARTIN, Andrew J; MARSH, Herbert W; DEBUS, Raymond L et al.American educational research journal. 2001, Vol 38, Num 3, pp 583-610, issn 0002-8312Article

Capturing teachers' generative change : A follow-up study of professional development in mathematics = Suivi d'une étude portant sur le développement professionnel des enseignants en mathématiquesFRANKE, Megan Loef; CARPENTER, Thomas P; LEVI, Linda et al.American educational research journal. 2001, Vol 38, Num 3, pp 653-689, issn 0002-8312Article

  • Page / 101