Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

is.\*:(%220161-7761%22)

Filter

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Origin

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 1463

  • Page / 59
Export

Selection :

  • and

The flagbearers : Israeli druze women challenge traditional gender rolesWEINER-LEVY, Naomi.Anthropology & education quarterly. 2006, Vol 37, Num 3, pp 217-235, issn 0161-7761, 19 p.Article

Indigenous studies in the elementary curriculum : A cautionary hawaiian example = Etudes indigènes dans le programme du primaire : un exemple à HawaïKAOMEA, Julie.Anthropology & education quarterly. 2005, Vol 36, Num 1, pp 24-42, issn 0161-7761, 19 p.Article

Seduced by images: Identity and schooling in the lives of Puerto Rican girls = Séduites par les images : identité et scolarisation des élèves porto-ricainesROLON-DOW, Rosalie.Anthropology & education quarterly. 2004, Vol 35, Num 1, pp 8-29, issn 0161-7761, 22 p.Article

Textual tactics of identification = Les tactiques textuelles d'identificationGOMEZ, Mary Louise; STONE, Jennifer C; HOBBEL, Nikola et al.Anthropology & education quarterly. 2004, Vol 35, Num 4, pp 391-410, issn 0161-7761, 20 p.Article

The other story of model minorities: Korean American high school dropouts in an urban context = L'autre histoire des minorités modèles : l'abandon des études chez les Américains d'origine coréenne dans un contexte urbainLEW, Jamie.Anthropology & education quarterly. 2004, Vol 35, Num 3, pp 303-323, issn 0161-7761, 21 p.Article

Reshaping conflict through school ceremonial events in Israeli Palestinian-Jewish coeducation = Le traitement du conflit à travers l'organisation d'événements et de cérémonies à l'école dans une éducation mixte associant élèves palestiniens d'Israël et élèves juifsBEKERMAN, Zvi.Anthropology & education quarterly. 2003, Vol 34, Num 2, pp 205-224, issn 0161-7761, 20 p.Article

Shaping education through diverse funds of knowledge: A look at one latina paraeducator's lived experiences, beliefs, and teaching practice = Une éducation reposant sur différentes sources de savoir : un regard sur les expériences vécues d'un paraéducateur d'origine latino-américaine, ses convictions et pratiques pédagogiquesMONZO, Lilia D; RUEDA, Robert.Anthropology & education quarterly. 2003, Vol 34, Num 1, pp 72-95, issn 0161-7761, 24 p.Article

Coming unstuck: Thinking otherwise about studying up = Quand les chercheurs prennent leur distance : réflexion méthodologique sur la recherchePRIYADHARSHINI, Esther.Anthropology & education quarterly. 2003, Vol 34, Num 4, pp 420-437, issn 0161-7761, 18 p.Article

Elaborating ethnonational awareness via academic literacy: Palestinian Israeli women at the university = Construire une conscience ethnonationale à travers l'intégration d'un savoir académique : les Israëlo-palestiniennes à l'universitéERDREICH, Lauren; RAPOPORT, Tamar.Anthropology & education quarterly. 2002, Vol 33, Num 4, pp 492-515, issn 0161-7761, 24 p.Article

Becoming one who treats: A case study of a Luo healer and her grandson in western Kenya = Devenir celui qui guérit : l'étude de cas d'une guérisseuse Luo et de son petit-fils au Kenya de l'OuestPRINCE, Ruth; GEISSLER, P. Wenzel.Anthropology & education quarterly. 2001, Vol 32, Num 4, pp 447-471, issn 0161-7761Article

Gendered futures : Student visions of career and family on a college campus = Carrière et famille selon les étudiants sur un campus universitaireSTONE, Linda; MCKEE, Nancy P.Anthropology & education quarterly. 2000, Vol 31, Num 1, pp 67-89, issn 0161-7761Article

Bilingual education policy and practice in the Andes : Ideological paradox and intercultural possibility = La politique d'éducation bilingue et sa pratique dans les Andes : le paradoxe idéologique et la possibilité interculturelleHORNBERGER, N. H.Anthropology & education quarterly. 2000, Vol 31, Num 2, pp 173-201, issn 0161-7761Article

Secular and religious nationalism among young turkish women in Belgium : Education may make the difference = Nationalisme laïque et religieux parmi les jeunes femmes turques en Belgique : l'éducation pourrait faire la différenceTIMMERMAN, Christiane.Anthropology & education quarterly. 2000, Vol 31, Num 3, pp 333-354, issn 0161-7761Article

Teaching genres : A Bakhtinian approach = Enseigner les genres : une approche bakhtinienneROCKWELL, Elsie.Anthropology & education quarterly. 2000, Vol 31, Num 3, pp 260-282, issn 0161-7761Article

What a little hate literature will do : Cultural issues and the emotional aspect of school change = Problèmes culturels et l'aspect émotionnel du changement d'écoleDIPARDO, Anne.Anthropology & education quarterly. 2000, Vol 31, Num 3, pp 306-332, issn 0161-7761Article

Canal town boys : Poor white males and domestic violence = Les garçons de Canal Town : les blancs issus de milieux défavorisés et la violence domestiqueHALL, Julia.Anthropology & education quarterly. 2000, Vol 31, Num 4, pp 471-485, issn 0161-7761Article

Reflecting on the reflections : Where did we come from? Where are we going? = Réfléchir sur les réflexions : d'où venons-nous ? Où allons-nous ?SINGLETON, J.Anthropology & education quarterly. 1999, Vol 30, Num 4, pp 455-459, issn 0161-7761Article

How does a community of learners maintain itself? Ecology of an innovative school = Comment se maintient une communauté d'apprenants ? Ecologie d'une école innovanteMATUSOV, E.Anthropology & education quarterly. 1999, Vol 30, Num 2, pp 161-186, issn 0161-7761Article

Adding cognition to the formula for culturally relevant instruction in mathematics = La formule enrichie par les savoirs pour un enseignement en mathématiques pertinent culturellementBRENNER, M. E.Anthropology & education quarterly. 1998, Vol 29, Num 2, pp 214-244, issn 0161-7761Article

English as an international language of prestige : Conflicting cultural perspectives and shifting ethnolinguistic loyalties = L'anglais, langue internationale de prestige : Perspectives culturelles contradictoires et fidélités ethnolinguistiques variablesFRANCIS, N; RYAN, P. M.Anthropology & education quarterly. 1998, Vol 29, Num 1, pp 25-43, issn 0161-7761Article

Ethnicity and ethnically mixed identity in Belize : A study of primary school-age children = Ethnicité et identité ethnique mêlée à Bélize : Etude d'élèves du primaireHAUG, S. W.Anthropology & education quarterly. 1998, Vol 29, Num 1, pp 44-67, issn 0161-7761Article

Un-separate and still unequal ? Three books about American education and race at the end of the liberal century = Non-séparé mais encore inégal? Trois livres qui traitent de l'enseignement américain et de la race à la fin du siècle libéralHESS, G. A.Anthropology & education quarterly. 1998, Vol 29, Num 2, pp 245-253, issn 0161-7761Article

Complicating the immigrant/involuntary minority typology = Complexification de la typologie «minorité immigrée involontaire»GIBSON, M. A.Anthropology & education quarterly. 1997, Vol 28, Num 3, pp 431-454, issn 0161-7761Article

Minority status and schooling in Canada = Statut minoritaire et scolarisation au CanadaCUMMINS, T.Anthropology & education quarterly. 1997, Vol 28, Num 3, pp 411-430, issn 0161-7761Article

The educational experience and performance of immigrant and minority students in Israel = L'expérience et la performance éducative d'étudiants appartenant à une minorité immigrée en IsraelEISIKOVITS, R. A.Anthropology & education quarterly. 1997, Vol 28, Num 3, pp 394-410, issn 0161-7761Article

  • Page / 59