Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

is.\*:(%220261-9768%22)

Filter

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Origin

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 1274

  • Page / 51
Export

Selection :

  • and

Teaching in ethnically diverse schools : teachers' professionalismLEEMAN, Yvonne.European journal of teacher education. 2006, Vol 29, Num 3, pp 341-356, issn 0261-9768, 16 p.Article

Comparison and evaluation of aspects of teacher education in Northern Ireland and the Republic of Ireland = Comparaison et évaluation des aspects de la formation des enseignants en Irlande du Nord et en IrlandeMCWILLIAMS, Sandra; CANNON, Paraig; FARRAR, Margaret et al.European journal of teacher education. 2006, Vol 29, Num 1, pp 67-79, issn 0261-9768, 13 p.Article

Prospective physical sciences teachers' willingness to engage in learning communities = La volonté des enseignants en sciences physiques de s'engager dans les communautés d'apprentissageLEITE, Laurinda.European journal of teacher education. 2006, Vol 29, Num 1, pp 3-22, issn 0261-9768, 20 p.Article

The role of ICT in bridge-building and social inclusion : theory, policy and practice issuesAUSTIN, Roger.European journal of teacher education. 2006, Vol 29, Num 2, pp 145-161, issn 0261-9768, 17 p.Article

Establishing schools as professional learning communities : perspectives from Malta = Etablir les écoles en tant que communautés apprenantes professionnelles : l'exemple de MalteBEZZINA, Christopher; TESTA, Simon.European journal of teacher education. 2005, Vol 28, Num 2, pp 141-150, issn 0261-9768, 10 p.Conference Paper

Breaking the didactic circle: a study on some aspects of the promotion of student-directed learning by teachers and teacher educators = Rompre le cercle didactique : une étude de certains aspects de la promotion de l'apprentissage personnalisé par les enseignants et les formateurs d'enseignantsLUNENBERG, Mieke; KORTHAGEN, Fred A. J.European journal of teacher education. 2005, Vol 28, Num 1, pp 1-22, issn 0261-9768, 22 p.Article

Stirring the waters: university INSET in Greece = L'université INSET en GrèceMATTHEOUDAKIS, Marina; NICOLAIDIS, Katerina.European journal of teacher education. 2005, Vol 28, Num 1, pp 49-66, issn 0261-9768, 18 p.Article

Race and sex: teachers' views on who gets ahead in schools? = Race et genre : les facteurs influençant la carrière professionnelle selon les enseignantsDAVIDSON, Julia; POWNEY, Janet; WILSON, Valerie et al.European journal of teacher education. 2005, Vol 28, Num 3, pp 311-326, issn 0261-9768, 16 p.Article

Deep impact: a study of the use of hand-held computers for teacher professional development in primary schools in the Global South = Impact important: Etude de l'usage des ordinateurs pour le développement professionnel des enseignants des écoles primaires en Afrique du SudLEACH, Jenny; PATEL, Rakhee; PETERS, Alexis et al.European journal of teacher education. 2004, Vol 27, Num 1, pp 5-28, issn 0261-9768, 24 p.Article

The prospect of integrating ict into the education of young children: the views of Greek early childhood teachers = Etude sur l'intégration des Technologies de l'Information et de la Communication (TIC) dans l'enseignement aux jeunes enfants: les points de vue des enseignants grecs de la prime enfanceTSITOURIDOU, Melpomeni; VRYZAS, Konstantinos.European journal of teacher education. 2004, Vol 27, Num 1, pp 29-45, issn 0261-9768, 17 p.Article

Specific mentoring: a theory and model for developing primary science teaching practices = Mentoring spécifique: Théorie et modèle pour développer les sciences de la pratique de l'enseignement dans le primaireHUDSON, Peter.European journal of teacher education. 2004, Vol 27, Num 2, pp 139-146, issn 0261-9768, 8 p.Article

Designing a curriculum for teacher educators = La création d'un programme d'études pour les formateurs d'enseignantsLUNENBERG, Mieke.European journal of teacher education. 2002, Vol 25, Num 2-3, pp 263-277, issn 0261-9768, 15 p.Article

Learning From a Shift of Context?: student teachers on non-school placements = Apprendre d'un changement de contexte : les élèves-enseignants dans des stages hors du milieu scolaireELMER, Roger.European journal of teacher education. 2002, Vol 25, Num 2-3, pp 239-250, issn 0261-9768, 12 p.Article

Student teachers' research skills as experienced in their educational training = Les aptitudes à la recherche des élèves-enseignants expérimentées dans leur formation pédagogiqueBRINKMAN, F. G; VAN RENS, E. M. M.European journal of teacher education. 1999, Vol 22, Num 1, pp 115-125, issn 0261-9768Article

An International Study of Prospective Teachers' Initial Teaching Conceptions and Concerns : the case of teaching 'combustion' = Une étude internationale sur les conceptions et les méthodes d'enseignement du concept de la combustion par des élèves-enseignants en formation initialeDE JONG, O; AHTEE, M; GOODWIN, A et al.European journal of teacher education. 1999, Vol 22, Num 1, pp 45-59, issn 0261-9768Article

Improving teacher education through evaluation : an analysis of four Norwegian case studies = Améliorer la formation de l'enseignant à travers l'évaluation: une analyse de quatre études de cas norvégiennesTARROU, A.-L. H; OPDAL, L. R; HOLMESLAND, I. S et al.European journal of teacher education. 1999, Vol 22, Num 2-3, pp 135-157, issn 0261-9768Article

Newly qualified teachers in post-primary schools in Northern Ireland : the support provided for their needs and their own vision for induction = Les enseignants du secondaire récemment diplômés en Irlande du Nord: le support qu'on leur apporte et leur propre vision de la première année d'enseignementMORAN, A; DALLAT, J; ABBOTT, L et al.European journal of teacher education. 1999, Vol 22, Num 2-3, pp 173-189, issn 0261-9768Article

Attaining self-actualisation through mentoring = Atteindre la réalisation de soi-même grâce au tutorat pédagogiqueFLETCHER, S.European journal of teacher education. 1998, Vol 21, Num 1, pp 109-118, issn 0261-9768Article

Teachers as teacher educators = Les enseignants, formateurs d'enseignantsFEIMAN-NEMSER, S.European journal of teacher education. 1998, Vol 21, Num 1, pp 63-74, issn 0261-9768Article

Is there anything left for us? Functions of cooperating teachers and teacher educators = Avons nous perdu quelque chose? Les fonctions de l'enseignant accueillant le stagiaire et celles du formateur d'enseignantsKOSTER, B; KORTHAGEN, F. A. J; WUBBELS, T et al.European journal of teacher education. 1998, Vol 21, Num 1, pp 75-89, issn 0261-9768Article

L'échec scolaire en Belgique = School failure in BelgiumDELVAUX, B.European journal of teacher education. 1998, Vol 21, Num 2-3, pp 161-198, issn 0261-9768Conference Paper

[Mentoring]ZUZOVSKY, Ruth; KREMER-HAYON, Lya; FEIMAN-NEMSER, Sharon et al.European journal of teacher education. 1998, Vol 21, Num 1, issn 0261-9768, 134 p.Serial Issue

Student teachers' beliefs and a changing teacher role = Les conceptions des élèves-enseignants et l'évolution du rôle de l'enseignantVON WRIGHT, M.European journal of teacher education. 1997, Vol 20, Num 3, pp 257-266, issn 0261-9768Article

Pedagogical considerations in the application of new technologies to teacher education = Considérations pédagogiques sur l'application de nouvelles pédagogies à la formation des enseignantsATKINSON, T.European journal of teacher education. 1997, Vol 20, Num 1, pp 101-106, issn 0261-9768Article

University physics students' motives for taking part in an orientation teacher education course = Motivations des étudiants en physique pour prendre part dans la formation des enseignantsVAN DER VALK, T.European journal of teacher education. 1996, Vol 19, Num 2, pp 153-166, issn 0261-9768Article

  • Page / 51