Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

cc.\*:(%22523-223%22)

Filter

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Origin

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 12397

  • Page / 496
Export

Selection :

  • and

Réussir en maths : plus dur pour une fille?DURU-BELLAT, M.Cahiers pédagogiques (Cannes). 1993, Num 310, pp 55-57, issn 0008-042XArticle

Traitement des erreurs en mathématiques et stratégies de différenciationCHARNAY, R.Repères pour la Rénovation de l'Enseignement du Français. 1992, Num 5, pp 87-101, issn 0755-7817Article

Utilisation de moyens didactiques auxiliaires dans l'enseignement de la mathématique à l'école primaire : enquête auprès des enseignants = Anwendung didaktischer Hilfsmittel im Mathematikunterricht auf Primarstufe : Umfrage bei LehrernRUNTZ-CHRISTAN, E; PERRET, J.-F.Permanente Erhebung über Bildungsforschungs- und Entwicklungsprojekte. 1992, Num 12, issn 0257-8514, 2 p.Serial Issue

A Structural Model of High School Mathematics OutcomesREYNOLDS, A. J; WALBERG, H. J.The Journal of educational research (Washington, DC). 1992, Vol 85, Num 3, pp 150-158, issn 0022-0671Article

Complementarity, Ethnomathematics, and Primary Education in BhutanTURNER, J. K.Canadian and international education. 1992, Vol 21, Num 1, pp 20-43, issn 0315-1409Article

Learner Control of Context and Instructional Support in Learning Elementary School MathematicsMORRISON, G. R; ROSS, S. M; BALDWIN, W et al.Educational Technology Research and Development. 1992, Vol 40, Num 1, pp 5-13, issn 0148-5806Article

State Control of the Curriculum and Classroom InstructionSTEVENSON, D. L; BAKER, D. P.Sociology of education. 1991, Vol 64, Num 1, pp 1-10, issn 0038-0407Article

Instructional Equity for Low Achievers in Elementary School MathematicsLUMPKINS, B; PARKER, F; HALL, H et al.The Journal of educational research (Washington, DC). 1991, Vol 84, Num 3, pp 135-139, issn 0022-0671Article

Learning Novel Mathematical Concepts in a Computer-Enriched EnvironmentJULIE, C.British journal of educational technology. 1991, Vol 22, Num 2, pp 99-109, issn 0007-1013Article

Culture mathématique et enseignementDJAMENT, D; DUBOIS, C.Cahiers pédagogiques (Cannes). 1991, Num 299, pp 9-46, issn 0008-042XArticle

Dansk kortfortegnelse 1989. The Danish national bibliography. Maps 19891990, 16 p.Book

L'enseignement des mathématiques est-il voué au dogmatisme?LEGRAND, M.Journées Paul Langevin. 1990, pp 27-40Conference Paper

Le calcul formel ou le déclin du calcul à la main?..QUERRE, J.Journées Paul Langevin. 1990, pp 111-113Conference Paper

Mathématiques et informatique (école et collège)BOULE, F.EPI. 1990, Num 57, pp 171-186Article

Proofs in Expository Writing-Some Examples from Bourbaki's Early DraftsBEAULIEU, L.Interchange (Toronto. 1984). 1990, Vol 21, Num 2, pp 35-45, issn 0826-4805Article

Activités pour les classes de sixième et de cinquième sur la symétrie centrale et la symétrie orthogonaleGALLOU, E; MARKA, E.EPI. 1990, Num 60, pp 87-99Article

Mathématiques et informatique. Principales formes prises par les formations aux utilisations didactiques de l'ordinateur en mathématiquesROUX, J. B.EPI. 1990, Num 59, pp 149-157Article

Un exemple de parcours de l'innovation à la recherche in Didactique et formation des enseignantsLEGRAND, M.Recherche et formation (Paris. 1987). 1990, Num 7, pp 21-33, issn 0988-1824Article

Planning Tomorrow's Mathematics Curriculum : Curriculum Decision-Making for High-School TeachersGLENCROSS, M. J; FRIDJHON, P.South African journal of education. 1990, Vol 10, Num 4, pp 307-309, issn 0256-0100Article

Use of Structural Materials in Learning Primary MathematicsSTOKER, J.South African journal of education. 1990, Vol 10, Num 2, pp 187-191, issn 0256-0100Article

Silk Cloths Purchased for the Great Wardrobe of the Kings of England, 1325-1462MONNAS, L.Textile history. 1989, Vol 20, Num 2, pp 283-307, issn 0040-4969Article

Alternative Course of MathematicsUNENGE, J; MARTON, F.School Research. Newsletter. 1989, Num 2, pp 1-8, issn 0345-5343Article

Learning Mathematics in a Second LanguageBRODIE, K.Educational review (Birmingham). 1989, Vol 41, Num 1, pp 39-53, issn 0013-1911Article

Quelques aspects sociaux et affectifs de l'enseignement des mathématiques ou le vécu des matophobesGATTUSO, L; LACASSE, R; LEMIRE, V et al.Revue des sciences de l'éducation. 1989, Vol 15, Num 2, pp 193-218, issn 0318-479XArticle

Une méthode originale d'enseignement de la logique : les cubes de Mialet in Nouveaux process en formationSALLE, A.Formation Continue et Développement. 1989, Num 81, pp 7-11, issn 0242-6021Article

  • Page / 496