Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

kw.\*:(%22APPRENTISSAGE PAIRE ASSOCIEE%22)

Filter

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Origin

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 37447

  • Page / 1498
Export

Selection :

  • and

LEARNING PRIORITIES IN A PAIRED-ASSOCIATE TASK WITH POLYGONS AND NUMBERS AS A FUNCTION OF POLYGON-SET VARIABILITY = PRIORITES DE L'APPRENTISSAGE DANS UNE TACHE D'APPRENTISSAGE DE PAIRES ASSOCIEES COMPORTANT DES POLYGONES ET DES CHIFFRES EN FONCTION DE LA VARIABILITE DE LA STRUCTURE DU POLYGONEMAVRIDES C.1973; PERCEPT. MOTOR SKILLS; U.S.A.; DA. 1973; VOL. 36; NO 2; PP. 543-547; BIBL. 13REF.Article

PAARASSOZIATIONSLERNEN UND AEHNLICHKEIT: AUF DER SUCHE NACH LERNSTRATEGIEN = APPRENTISSAGE PAR ASSOCIATION COUPLES-ANALOGIES. A LA RECHERCHE DE TACTIQUES D'APPRENTISSAGEVOGT I.1972; PSYCHOL. BEITR.; DTSCH.; DA. 1972; VOL. 14; NO 4; PP. 550-586; ABS. ANGL. FR.; BIBL. 2P.1/2Article

THE EFFECTS OF DIFFERING FORMS OF BLANK FEEDBACK ON RESPONSE REPETITION IN PAIRED-ASSOCIATE LEARNING = EFFETS DE FORMES DIFFERENTES DE FEEDBACK BLANC SUR LA REPETITION DES REPONSES DANS L'APPRENTISSAGE DE PAIRES ASSOCIEESRIMM DC; LAPOINTE K.1973; BULL. PSYCHON. SOC.; U.S.A.; DA. 1973; VOL. 1; NO 4; PP. 244-246; BIBL. 9REF.Article

AMOUNT AND LOCUS OF CHOICE AS SOURCES OF MOTIVATION IN PAIRED-ASSOCIATE LEARNING = LE NOMBRE ET LE LIEU DES CHOIX EN TANT QUE SOURCES DE LA MOTIVATION DANS L'APPRENTISSAGE DE PAIRES ASSOCIEESMONTY RA; ROSENBERGER MA.1973; J. EXPER. PSYCHOL.; U.S.A.; DA. 1973; VOL. 97; NO 1; PP. 16-21; BIBL. 5 REF.Article

BACKWARD LEARNING AS A FUNCTION OF AGE = L'APPRENTISSAGE D'ASSOCIATION RETROACTIVE EN FONCTION DE L'AGEPHYE GD.1973; PSYCHOL. REP.; U.S.A.; DA. 1973; VOL. 32; NO 1; PP. 167-170; BIBL. 13 REF.Article

FRUSTRATION PHENOMENA IN PAIRED-ASSOCIATE LEARNING = PHENOMENES DE FRUSTRATION DANS L'APPRENTISSAGE DE PAIRES ASSOCIEESCHAMPION RA; MCCANN TE; RUFFELS JA et al.1972; J. EXPER. PSYCHOL.; U.S.A.; DA. 1972; VOL. 95; NO 1; PP. 123-134; BIBL. 12REF.Article

PAIRED-ASSOCIATE LEARNING OF PHONEMIC CCVCS AS A FUNCTION OF PHONOLOGICAL PERMISSIBILITY = L'APPRENTISSAGE DE PAIRES ASSOCIEES DE PHENOMENES CCVCS EN FONCTION DE LA CATEGORIE PHONOLOGIQUESMITH OW; KOUTSTAAL CW.1972; PERCEPT. MOTOR SKILLS; U.S.A.; DA. 1972; VOL. 35; NO 2; PP. 616-618; BIBL. 5 REF.Article

SUBPROCESSES OF, AND RATED SIMILARITY IN PAIRED-ASSOCIATE LEARNING = LES SOUS-PROCESSUS ET L'EVALUATION DE LA SIMILITUDE DANS L'APPRENTISSAGE DE PAIRES ASSOCIEESWEINSTOCK RB; MILLER SM.1973; PSYCHOL. REP.; U.S.A.; DA. 1973; VOL. 32; NO 2; PP. 559-567; BIBL. 12REF.Article

CLUSTERING AND FREE RECALL WITH ALTERNATIVE ORGANIZATIONAL CUES = GROUPEMENT ET RAPPEL LIBRE S'IL Y A PRESENCE D'INDICES D'ORGANISATIONS ALTERNATIVESDOLINSKY R.1972; J. EXPER. PSYCHOL.; U.S.A.; DA. 1972; VOL. 95; NO 1; PP. 159-163; BIBL. 8REF.Article

CONFIDENCE RATINGS FOR INDIVIDUAL ITEMS IN RECALL = LE TAUX DE CONFIANCE D'ITEMS INDIVIDUALISES DANS LE RAPPELBERNBACH HA.1972; PSYCHOL. REV.; U.S.A.; DA. 1972; VOL. 79; NO 6; PP. 536-537; BIBL. 9 REF.Article

TESTS OF AN ALL-OR-NONE MODEL OF VERBAL MEDIATED RESPONDING = TESTS D'UN MODELE DE REPONSE VERBALE MEDIATISEE EN TOUT OU RIENNORMAN KL; LEVIN IP.1972; J. EXPER. PSYCHOL.; U.S.A.; DA. 1972; VOL. 96; NO 2; PP. 247-254; BIBL. 9REF.Article

DEGREE OF TRAINING AND THE NOVELTY TRANSFER EFFECT = LE DEGRE D'APPRENTISSAGE ET L'EFFET DE TRANSFERT VERS LA NOUVEAUTETAYLOR DA; BINDER A.1973; MEMORY AND COGNIT.; U.S.A.; DA. 1973; VOL. 1; NO 1; PP. 61-63; BIBL. 4REF.Article

ENCODING BEHAVIOR WHILE LEARNING THEMATICALLY PROMPTED PAIRED ASSOCIATES = LE CODAGE PENDANT L'APPRENTISSAGE DE PAIRES ASSOCIEES SUGGEREES PAR THEMEROYER JM; KULHAVY RW.1973; J. EDUC. PSYCHOL.; U.S.A.; DA. 1973; VOL. 64; NO 1; PP. 39-45; BIBL. 11REF.Article

MEMORY STORAGE IN FREE RECALL LEARNING AS A FUNCTION OF AROUSAL AND TIME WITH HOMOGENEOUS AND HETEROGENEOUS LISTS = STOCKAGE MNEMONIQUE DANS L'APPRENTISSAGE AVEC RAPPEL LIBRE EN FONCTION DE L'EXCITATION ET DU TEMPS DANS LE CAS DE LISTES HOMOGENES ET HETEROGENESFARLEY FH.1973; BULL. PSYCHON. SOC.; U.S.A.; DA. 1973; VOL. 1; NO 3; PP. 187-189; BIBL. 5REF.Article

TRANSFER BETWEEN THE CEREBRAL HEMISPHERES IN HUMAN LEARNING = LE TRANSFERT INTERHEMISPHERIQUE CEREBRAL CONCERNANT L'APPRENTISSAGE CHEZ L'HOMMEBEAUMONT JG; DIMOND SJ.1973; ACTA PSYCHOL.; PAYS-BAS; DA. 1973; VOL. 37; NO 2; PP. 87-91; BIBL. 12REF.Article

DIRECTIONALITY OF ASSOCIATIONS IN PAIRED-ASSOCIATE LEARNING = DIRECTION DES ASSOCIATIONS DANS L'APPRENTISSAGE PAR PAIRES ASSOCIEESGIURINTANO SL.1972; J. EXPER. PSYCHOL.; U.S.A.; DA. 1972; VOL. 95; NO 2; PP. 463-464; BIBL. 5 REF.Article

EYE FIXATIONS AND RECOGNITION MEMORY FOR PICTURES = FIXATIONS DES YEUX ET MEMOIRE DE RECONNAISSANCE D'IMAGESLOFTUS GR.1972; COGNIT. PSYCHOL.; U.S.A.; DA. 1972; VOL. 3; NO 4; PP. 525-551; BIBL. 2P.1/2Article

PROBE VERSUS FREE RECALL = RAPPEL SONDE ET RAPPEL LIBREDONG T.1972; J. VERB. LEARNG VERB. BEHAV.; U.S.A.; DA. 1972; VOL. 11; NO 5; PP. 654-661; BIBL. 12 REF.Article

STIMULUS SELECTION AND MEANINGFULNESS AT DIFFERENT STAGES OF PAIRED-ASSOCIATE LEARNING = SELECTION DU STIMULUS ET SIGNIFICATION A DIFFERENTS STADES DE L'APPRENTISSAGE PAR PAIRES ASSOCIEESBERRY FM; JOUBERT CE; BAUMEISTER AA et al.1972; J. EXPER. PSYCHOL.; U.S.A.; DA. 1972; VOL. 95; NO 1; PP. 189-194; BIBL. 13 REF.Article

STIMULUS SELECTION: A SUGGESTED TAXONOMY = SELECTION DU STIMULUS: SUGGESTION D'UNE TAXONOMIESOLSO RL.1972; J. GEN. PSYCHOL.; U.S.A.; DA. 1972; VOL. 87; NO 2; PP. 231-244; BIBL. 13REF.Article

AGE AND STIMULUS MEANINGFULNESS IN PAIRED-ASSOCIATE LEARNING = AGE ET VALEUR SIGNIFICATIVE DU STIMULUS DANS L'APPRENTISSAGE DE PAIRES ASSOCIEESWITTELS I.1972; J. GERONTOL.; U.S.A.; DA. 1972; VOL. 27; NO 3; PP. 372-375; BIBL. 15REF.Article

INTER-VS INTRASENSORY DEFICIT IN PAIRED ASSOCIATE LEARNING IN POOR AND NORMAL READERS = DEFICIT INTER ET INTRASENSORIEL DANS L'APPRENTISSAGE DE PAIRES-ASSOCIEES CHEZ DES SUJETS DE BON OU FAIBLE NIVEAU DE LECTUREVELLUTINO FR; STEGER JA; PRUZEK RM et al.1973; CANAD. J. BEHAV. SCI.; CANADA; DA. 1973; VOL. 5; NO 2; PP. 111-123; ABS. FR.; BIBL. 2P.Article

STIMULUS SELECTION IN PAIRED-ASSOCIATE LEARNING: CONSONANT-TRIAD VERSUS WORD-TRIAD PARADIGMS = SELECTION DU STIMULUS DANS L'APPRENTISSAGE PAR PAIRES ASSOCIEES: PARADIGMES DE TRIADES DE CONSONNES ET DE TRIADES DE MOTSBERRY FM; COLE SR.1973; J. EXPER. PSYCHOL.; U.S.A.; DA. 1973; VOL. 97; NO 3; PP. 402-404; BIBL. 4REF.Article

TRANSFER OF RESPONSE GROUPINGS IN PAIRED-ASSOCIATE LEARNING = TRANSFERT DES GROUPEMENTS DE REPONSE DANS UN APPRENTISSAGE DE PAIRES ASSOCIEESRUNQUIST PA.1973; J. EXPER. PSYCHOL.; U.S.A.; DA. 1973; VOL. 98; NO 1; PP. 152-159; BIBL. 11REF.Article

IMAGINAL FACILITATION OF PAIRED-ASSOCIATE LEARNING: A LIMITED GENERALIZATION. = LA FACILITATION PAR L'IMAGE DE L'APPRENTISSAGE DE PAIRES ASSOCIEES: UNE GENERALISATION LIMITEE.LEVIN JR; KAPLAN SA.1972; J. EDUC. PSYCHOL.; U.S.A.; DA. 1972; VOL. 63; NO 5; PP. 429-432; BIBL. 14REF.Article

  • Page / 1498