Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

ct.\*:(%22Affective and psychosocial development%22)

Filter

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Origin

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 257847

  • Page / 10314
Export

Selection :

  • and

Preschoolers' Self-Image and Moral BehaviorIAKOBSON, S. G; MOREVA, G. I.Russian Education and Society. 1992, Vol 34, Num 2, pp 5-21Article

Biotisch organicisme, opvoeding en identiteit. Een reactie op Van Crombrugge, « Uw Kinderen zijn uw Kinderen wel » = Organicisme génétique, éducation et identité. Une réaction concernant l'article de Van Crombrugge, « Vos enfants sont bien vos enfants »VAN DER PLOEG, P.Comenius (Nijmegen). 1992, Num 45, pp 66-76, issn 0167-9163Article

Séparations et retrouvailles chez le jeune enfantMATHIS, M. N; RAPOPORT, D; MELLIER, D et al.MELLIER, D et al.Dialogue (Paris. 196?). 1991, Num 112, pp 3-114, issn 0242-8962Conference Proceedings

Partager un thème dans la seconde année : aspects émotionnels et conventionnelsMARCOS, H; VERBA, M.Enfance. 1991, Num 1-2, pp 25-38, issn 0013-7545Article

Réciprocité et complémentarité dans les relations amicales entre enfants d'âge préscolaireGARCIA WEREBE, M. J; BAUDONNIÈRE, P.-M.Enfance. 1991, Num 1-2, pp 39-57, issn 0013-7545Article

Le rôle de la famille dans l'émergence de la signification du scolaire chez l'enfantTHAMALET, A.Dossiers de l'Education (Les). 1991, Num 17, pp 139-155Article

Pour une mesure des croyances dans un contexte de formationFONTAINE, F; TRAHAN, M.Mesure et Evaluation en Education. 1990, Vol 12, Num 4, pp 5-22Article

Moral Development in Adulthood : Its Relationship to Age, Sex, and EducationBAKKEN, L; ELLSWORTH, R.Educational research quarterly. 1990, Vol 14, Num 2, pp 2-9, issn 0196-5042Article

La educación del niño celoso = L'éducation de l'enfant jalouxPOLAINO-LORENTE, A.Estudios geográficos. 1990, Vol 48, Num 187, pp 441-458, issn 0014-1496Article

Enfance, adolescence et peur de l'accident. Une approche psycho-génétique en sécurité routièreASSAILLY, J. P.Recherche, transports, sécurité. 1989, Num 22, pp 49-54, issn 0761-8980Article

Auswirkungen der Computernutzung durch Jugendliche in Schule und Freizeit. Ergebnisse einer empirischen Untersuchung Les effets de la pratique de l'ordinateur à l'école et dans les loisirs chez les jeunes. Données d'une étude empiriqueLEHMANN, J.Zeitschrift für Pädagogik. 1989, Vol 35, Num 2, pp 241-259, issn 0044-3247Article

Culture and Early Social Interactions. The Example of Mother-Infant Object Play in African and Native French Families in Infancy and Education : Psychological ConsiderationsRABAIN-JAMIN, J.European journal of psychology of education. 1989, Vol 4, Num 2, pp 295-306, issn 0256-2928Article

La tendresse. IVSALOME, J.L' Ecole des parents. 1988, Num 5, pp 35-43, issn 0424-2238Article

Educating Courageous CitizensWHITE, P.Journal of philosophy of education. 1988, Vol 22, Num 1, pp 67-74, issn 0309-8249Article

Gender-Related Preferences for the Choice of Particular Animals as Writing Topics in Grade 1OLLILA, L; BULLEN, C; COLLIS, B et al.Journal of research and development in education. 1988, Vol 22, Num 2, pp 37-41, issn 0022-426XArticle

Les jeunes enfants et le consolateur : étude différentielleBALLEYGUIER, G.Enfance. 1987, Num 4, pp 387-397, issn 0013-7545Article

Die Forderung der prosozialem Entwicklung durch Erzählen und Besprechen von Geschichten. Eine prozessorientierte Studie La demande de formation pro-sociale au moyen de récits et de commentaires d'histoire. Un processus d'étude adaptéVANDENPLAS-HOLPER, C; CRIVISQUI-LINARES, C; LEYENS, J. P et al.Zeitschrift für Pädagogik. 1987, Vol 33, Num 2, pp 223-236, issn 0044-3247Article

Personal and Social Education : A Triangulated Evaluation of an InnovationQUICKE, J. C.Educational review (Birmingham). 1986, Vol 38, Num 3, pp 217-228, issn 0013-1911Article

Moi, jaloux?SALOME, J.L' Ecole des parents. 1986, Num 2, pp 38-46, issn 0424-2238Article

Communicability of the Emotional Connotation of TypeMORRISON, G. R.Educational Technology Research and Development. 1986, Vol 34, Num 4, pp 235-244, issn 0148-5806Article

Facilitating Play in Children's Peer Relationships : Are We Having Fun Yet?COLE, D. A.American educational research journal. 1986, Vol 23, Num 2, pp 201-215, issn 0002-8312Article

Contribution à une lecture différentielle des pratiques sportivesLEVEQUE, M.Enfance Paris. 1985, Num 4, pp 403-418Article

L'éducation morale au jardin d'enfants. Analyse de données recueillies par observation participante et réflexions critiquesHOLPER-VANDENPLAS, C; QUERTINMONT, S.Sciences (Les) de l'Education pour l'Ere Nouvelle Paris. 1985, Num 1-2, pp 3-40Article

O problema educativo em Adler (II). (Le problème de l'éducation chez Adler)FIDALGO AZEVEDO, M. da C.Brotéria Lisboa. 1985, Vol 120, Num 3, pp 294-304Article

Soziales Lernen-Nutzen und Nachteil eines mehrdeutigen Ausdrucks (Apprentissage social. Avantages et désavantages d'un terme ambigu)RAUSCHENBERGER, H.Zeitschrift für Pädagogik. 1985, Vol 31, Num 3, pp 301-320, issn 0044-3247Article

  • Page / 10314