ct.\*:(%22Agricultural education%22)
Results 1 to 25 of 160557
Selection :
The discourse of German Geisteswissenschaftliche Pädagogik: A contextual reconstruction = Le discours de la pédagogie allemande : une reconstruction contextuelleTRÖHLER, Daniel.Paedagogica historica. 2003, Vol 39, Num 6, pp 759-778, issn 0030-9230, 20 p.Article
Humanismo pedagôgico en la España Contemporánea (1875-1951) = Pedagogic humanism in Contemporary Spain (1875-1951)CAPITAN DIAZ, Alfonso.Revista española de pedagogía. 2002, Vol 60, Num 223, pp 461-480, issn 0034-9461, 20 p.Article
The wholeness of the individual : Linking literacy and health through participatory education = La totalité de la personne : Associer alphabétisation et santé dans une formation participativeNORTON, M; HORNE, T.Alberta journal of educational research. 1998, Vol 44, Num 2, pp 245-247, issn 0002-4805Conference Paper
Educational research as a form of democratic rationalityELLIOTT, John.Journal of philosophy of education. 2006, Vol 40, Num 2, pp 169-185, issn 0309-8249, 17 p.Article
The quality of confusion : Pragmatist ideals and AporiaFAHY, Gregory M.Teaching philosophy. 2006, Vol 29, Num 4, pp 307-325, issn 0145-5788, 19 p.Article
Proposta d'una pedagogia humanista : Tres miradors pedagògiquesQUINTANA CABANAS, Josep M.Temps d'educació. 2006, Num 30, pp 151-172, issn 0214-7351, 22 p.Article
Kohlberg and Gilligan : duet or duel?JORGENSEN, Gunnar.Journal of moral education. 2006, Vol 35, Num 2, pp 179-196, issn 0305-7240, 18 p.Article
L'école efficace ou l'horizon du monde comme laboratoire : La construction des politiques d'éducation : de nouveaux rapports entre science et politique = Efficient schooling or the wide world as a laboratoryNORMAND, Romuald.Revue française de pédagogie. 2006, Num 154, pp 33-43, issn 0556-7807, 11 p.Article
Il laboratorio del futuro. Educazione e pedagogia tra istanze etiche e apertura nonviolenta = The workshop of the future. Education and pedagogy between ethical needs an non-violent openingPOMI, Massimo.Encyclopaideia (Bologna). 2006, Num 19, pp 27-49, issn 1590-492X, 23 p.Article
Quand une école bouscule les normes = When school shakes norms upCARRA, Cécile; FAGGIANELLI, Daniel.VEI enjeux (Imprimé). 2005, Num 140, pp 85-92, issn 1299-085X, 8 p.Article
Les temps sont durs pour les athéesCHAVAROCHE, Bertrand.Vers l'éducation nouvelle. 2005, Num 519, pp 14-16, issn 0151-1904, 3 p.Article
Philosophy for children as the wind of thinking = La philosophie pour les enfants, un nouveau courant de penséeVANSIELEGHEM, Nancy.Journal of philosophy of education. 2005, Vol 39, Num 1, pp 19-35, issn 0309-8249, 17 p.Article
An examination of Hegelian and Spinozian philosophy and their relationships with the International Baccalaureate subject, Theory of Knowledge = Un examen des philosophies Hegeliennes et Spinoziennes et leurs liens avec le sujet du baccalauréat international, la Théorie de la connaissanceCOLE, David R.Journal of research in international education. 2005, Vol 4, Num 2, pp 211-224, issn 1475-2409, 14 p.Article
Critical realism and empirical research methods in education = Réalisme critique et méthodes de recherche empirique dans le domaine de l'éducationSCOTT, David.Journal of philosophy of education. 2005, Vol 39, Num 4, pp 633-646, issn 0309-8249, 14 p.Article
The body disciplined: Rewriting teaching competence and the doctrine of reflection = Réécrire la compétence pédagogique et la doctrine de la réflexionERLANDSON, Peter.Journal of philosophy of education. 2005, Vol 39, Num 4, pp 661-670, issn 0309-8249, 10 p.Article
The non-transparency of the self and the ethical value of Bildung = L'opacité du Soi et la valeur éthique de la BildungTHOMPSON, Christiane.Journal of philosophy of education. 2005, Vol 39, Num 3, pp 519-533, issn 0309-8249, 15 p.Article
Modernism, postmodernism and global standards setting = Modernisme, postmodernisme et développement d'une norme mondialeWILLIAMS, Lincoln; SEWPAUL, Vishanthie.Social work education. 2004, Vol 23, Num 5, pp 555-565, issn 0261-5479, 11 p.Article
Europe, Continental philosophy and the philosophy of education = Europe, philosophie continentale et la philosophie de l'éducationSTANDISH, Paul.Comparative education. 2004, Vol 40, Num 4, pp 485-501, issn 0305-0068, 17 p.Article
Die onderwysmanifes oor waardes en demokrasie in die onderwys: 'n fundering of flirtasie met waardes? = The manifesto on values and democracy in education: a foundation or flirtation with values? = Le programme sur les valeurs et la démocratie dans l'éducation : une approche trop superficielle ?BECKMANN, Johan; NIEUWENHUIS, Jan.South African journal of education. 2004, Vol 24, Num 1, pp 55-63, issn 0256-0100, 9 p.Article
A multifocal approach to study pedagogical ethics in school settings = Une approche pluraliste pour étudier l'éthique de la pédagogie en milieu scolaireHUSU, Jukka.Scandinavian journal of educational research. 2004, Vol 48, Num 2, pp 123-140, issn 0031-3831, 18 p.Article
Critical thinking, autonomy and practical reason = Analyse critique, autonomie et raison pratiqueCUYPERS, Stefaan E.Journal of philosophy of education. 2004, Vol 38, Num 1, pp 75-90, issn 0309-8249, 16 p.Article
When choice does not matter: Political liberalism, religion and the faith school debate = Quand le choix n'importe plus : libéralisme politique, religion et l'enseignement religieux à l'écoleDAGOVITZ, Alan.Journal of philosophy of education. 2004, Vol 38, Num 2, pp 165-180, issn 0309-8249, 16 p.Article
Knowledge, education and the limits of Africanisation = Savoir, éducation et les limites de l'africanisationHORSTHEMKE, Kai.Journal of philosophy of education. 2004, Vol 38, Num 4, pp 571-587, issn 0309-8249, 17 p.Article
Theory and practice: the politics of philosophical character = Théorie et pratique : la politique du caractère philosophiqueTUBBS, Nigel.Journal of philosophy of education. 2004, Vol 38, Num 4, pp 551-569, issn 0309-8249, 19 p.Article
What children have lost by the modernisation of education: A comparison of experiences in Western Europe and Eastern Asia = Ce que les enfants ont perdu à cause de la modernisation de l'éducation : une comparaison des expériences en Europe Occidentale et en Asie du Sud-EstNUMATA, Hiroyuki.International review of education. 2003, Vol 49, Num 1-2, pp 241-264, issn 0020-8566, 24 p.Conference Paper