Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

ct.\*:(%22Curriculum subjects%3A programmes and methods%22)

Filter

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Origin

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 717117

  • Page / 28685
Export

Selection :

  • and

Ciência, educação em ciência e ensino das ciênciasCachapuz, Antonio; Praia, João; Jorge, Manuela et al.Temas de Investigacão. 2002, Vol 26, isbn 972-783-083-8, 353 p., isbn 972-783-083-8Book

Case-based simulations in the EST classroom = Simulations de cas en classe d'anglais scientifique et techniqueFREIERMUTH, Mark R.IEEE transactions on professional communication. 2003, Vol 46, Num 3, pp 221-230, issn 0361-1434, 10 p.Article

WHICH STRUCTURE?HULLETT J.EDUCATIONAL THEORY. 1974, Vol 24, Num 1, pp 68-72Article

Définir les objectifs de l'éducationLANDSHEERE V. de; LANDSHEERE G. de.1975, 282 p.Book

TEXTES DE PEDAGOGIE POUR L'ECOLE D'AUJOURD'HUI. VOL. I.: LES GRANDES ORIENTATIONS DE LA PEDAGOGIE CONTEMPORAINE. VOL. II: LES GRANDES DIDACTIQUES DE LA RENOVATION PEDAGOGIQUEJUIF P; LEGRAND L.1974, 359 p.Book

UBER DIE KATEGORIEN INHALT UND METHODE IN DER PADAGOGIK AU SUJET DES CATEGORIES CONTENUS ET METHODES EN PEDAGOGIENAUMANN W.DEUTSCHE ZEITSCHRIFT FUR PHILOSOPHIE. 1974, Vol 22, Num 4, pp 443-457Article

Quelques questions d'actualité concernant les théories et les méthodes pédagogiques en URSS En tchèqueILJINOVA T. A.Pedagogika. 1976, Vol 26, Num 1, pp 7-23Article

THE WORLD WE HAVE WROUGHTWINTHROP H.EDUCATIONAL (THE) FORUM. 1974, Vol 38, Num 2, pp 163-170Article

Catene di apprendimenti. Progettazione e osservazione in campo. II Itinéraires d'enseignements. Planification et observation sur placeLODOLI G.CNITE. Tecnologie Educative. 1976, Vol 7, Num 2, pp 7-12Article

UNE PEDAGOGIE POUR DEMAINBONBOIR A.1974Book

Encouraging educational leadership = Favoriser le leadership en éducationPARSELL, G; BLIGH, J.Medical education (Oxford. Print). 2000, Vol 34, Num 3, pp 199-200, issn 0308-0110Article

A Practical Approach to Student-Centred LearningEDWARDS, R; SUTTON, A.British journal of educational technology. 1992, Vol 23, Num 1, pp 4-20, issn 0007-1013Article

The Instructional Effect of Feedback in Test-Like EventsBANGERT-DROWNS, R. L; KULIK, C.-L. C; KULIK, J. A et al.Review of educational research. 1991, Vol 61, Num 2, pp 213-238, issn 0034-6543Article

Sequentering van wiskunde-leerstof: een historische en ontwikkelingspsychologische analyse. (Sequencing of Mathematical Learning Material: A Historical and Development-Psychological Analysis)WOLTERS, M. A. D.NLD. 1983, Vol 8, Num 6, pp 310-319, issn 0165-0645Article

On the Teaching and Evaluation of Experiential Learning : Some Problems and SolutionsCOWAN, J.British journal of educational technology. 1991, Vol 22, Num 2, pp 144-145, issn 0007-1013Article

Metaleer-'n model Méta-apprentissage : un modèleSLABBERT, J. A.South African journal of education. 1989, Vol 9, Num 1, pp 158-165, issn 0256-0100Article

Closing the gap: Addressing the vocabulary needs of English-language learners in bilingual and mainstream classrooms = Réduire l'écart: intervenir sur les besoins en vocabulaire anglais d'apprenants de classes bilingues et de classes d'intégrationCARLO, Maria S; AUGUST, Diane; MCLAUGHLIN, Barry et al.Reading research quarterly. 2004, Vol 39, Num 2, pp 188-215, issn 0034-0553, 28 p.Article

Lerner-Lerner-Interaktion im Fremdsprachenunterricht: Fehlerquelle oder Lerngelegenheit ? = Learner-learner's interaction in the production of foreign languages = Interaction apprenant-apprenant dans la production verbale en langues étrangèresECKERTH, Johannes.Fremdsprachen Lehren und Lernen. 2003, Vol 32, pp 214-229, issn 0932-6936, 16 p.Article

Las preocupaciones del profesor de religión = The worries of the religion teacherDIAZ, Carlos.Revista española de pedagogía. 2002, Vol 60, Num 222, pp 301-317, issn 0034-9461, 17 p.Article

Learning and being : Outcomes of a class on spirituality in work = Apprendre et être : résultats d'un cours sur la spiritualité au travailHAROUTIOUNIAN, Ara; GHAVAM, Shirin; GOMEZ, Stephanie Jo et al.Journal of management education (Newbury Park, Calif.). 2000, Vol 24, Num 5, pp 662-681, issn 1052-5629Article

Deux ou trois choses que je sais de la réécriture = A few things I know about rewritingBESSONNAT, D.Pratiques (Metz). 2000, Num 105-6, pp 5-22, issn 0338-2389Article

Le brouillon, introuvable objet d'étude ? = The draft, unobtainable study object?BORE, C.Pratiques (Metz). 2000, Num 105-6, pp 23-49, issn 0338-2389Article

Literacy, Education and Arts partnership : a community-system programme integrating the arts across the curriculum = Un partenariat entre alphabétisation, éducation et arts : un programme communautaire intégrant les arts au programme d'étudesWILKINSON, J.Research in drama education. 2000, Vol 5, Num 2, pp 175-197, issn 1356-9783Article

L'orthographe du français et son acquisition = French spelling and its acquisitionSANDO, J.-M.Repères - Institut national de recherche pédagogique. 1999, Num 20, pp 121-125, issn 1157-1330Article

Come back to the text, Shirley. A response to Bears don't need phonics : An examination of the role of drama in laying the foundations for critical thinking in reading' (RIDE, 4.1) = Reviens au texte, Shirley. Une réponse à l'article Les ours n'ont pas besoin de méthode phonétique : Examen du rôle du théâtre dans la mise en place des bases de la pensée critique en lecture (RIDE,4.1)LEWIS, D.Research in drama education. 1999, Vol 4, Num 2, pp 251-253, issn 1356-9783Article

  • Page / 28685