Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

kw.\*:(%22Formation des enseignants%22)

Filter

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Origin

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 348210

  • Page / 13929
Export

Selection :

  • and

Training the Trainers: Towards a Description of Translator Trainer Competence and Training Needs Analysis = Former les formateurs : pour une description des compétences des enseignants en traduction et une analyse des exigences de formationKelly, Dorothy.La formation en traduction : pédagogie, docimologie et technologie I = Translator Training: Pedagogy, Evaluation, and Technologies I. TTR : traduction, terminologie, rédaction. 2008, Vol 21, Num 1, pp 99-125, 27 p.Book Chapter

Problèmes et défis d'aujourd'hui. Recrutement et formation des enseignantsDURAND-PRINBORGNE, C.Cahiers français (Paris, 1956). 1991, Num 249, pp 85-89, issn 0008-0217Article

Unité d'objectifs ... Diversité de parcours ou les défis de la formation des enseignants des disciplines technologiquesHOSTEIN, B.Cahiers de l'IRETEP. 1991, Num 10, pp 3-7Article

Paul in Acts : ...you teach all the jews...to forsake moses, telling them not to...observe the customs (Act. 21,21)BALCH, D. L.Jahrbuch für Antike und Christentum. Ergänzungsband. 1995, Vol 22, pp 11-23, issn 0448-1488Article

Quelques représentations de l'évaluation des enseignants = Representations of teacher evaluationGOMEZ, Florent.Education permanente. 2003, Num 155, pp 39-53, issn 0339-7513, 15 p., 165, 169 [17 p.]Article

L'I.U.F.M.? J'y étais..PETITGIRARD, J.-Y.Les Langues modernes. 1991, Vol 85, Num 4, pp 51-55, issn 0023-8376Article

Mentorship : Supporting the Adult Learner. An Investigation of the Working of a Mentorship SchemeLILLEY, A; NEWTON, S.Journal of further and higher education. 1990, Vol 14, Num 3, pp 71-82, issn 0309-877XArticle

Les problèmes de recrutement et leurs incidences sur la formation : une perspective internationaleLECLERQ, J.-M.Recherche et formation (Paris. 1987). 1991, Num 10, pp 99-107, issn 0988-1824, spécConference Paper

Teacher professional standards: controlling or developing teaching? = Les normes professionnelles des enseignants : un enseignement contrôlé ou en développement ?SACHS, Judyth.Teachers and teaching. 2003, Vol 9, Num 2, pp 175-186, issn 1354-0602, 12 p.Article

The Slow Reform of Teacher Education in SpainMORGENSTERN DE FINKEL, S.Teacher Education in Europe. European Journal of Education. 1991, Vol 26, Num 3, pp 239-249Book Chapter

La formation des enseignants de langues et les IUFMDABENE, L; ANTIER, M; THOMIERES, D et al.Les Langues modernes. 1991, Vol 85, Num 4, pp 57-60, issn 0023-8376Article

Propositions pour l'évolution de la formation initiale et continue des enseignants en France dans le cadre de la construction européenneJANITZA, J.Nouveaux cahiers d'allemand. 1991, Vol 9, Num 1, pp 1-18, issn 0758-170XArticle

A bucket of eels: A tripartite approach to renewing a teacher education program = Une approche tripartite pour une révision du programme de formation des enseignantsEIFLER, Karen E; POTTHOFF, Dennis; DINSMORE, Julie et al.Journal of teacher education. 2004, Vol 55, Num 1, pp 91-101, issn 0022-4871, 11 p.Article

La formació dels formadors dins l'àmbit de la formació bàsica de persones adultes : Formació de formadors. Una aproximació a la situacióPALOS, José.Temps d'educació. 2006, Num 30, pp 55-64, issn 0214-7351, 10 p.Article

The learning coalition : Professional development schools in partnership = La coalition d'apprentissage: les écoles de développement professionnel en associationKOCHAN, F. K; KUNKEL, R. C.Journal of teacher education. 1998, Vol 49, Num 5, pp 325-333, issn 0022-4871Article

Evidence, efficacy, and effectiveness, part 2Journal of teacher education. 2006, Vol 57, Num 2, issn 0022-4871, 79 p.Serial Issue

Le débat américain sur la certification des enseignants et le piège d'une politique éducative evidence-based : La construction des politiques d'éducation : de nouveaux rapports entre science et politique = The American debate about teaching certification and the danger of evidence-based education policyLESSARD, Claude.Revue française de pédagogie. 2006, Num 154, pp 19-31, issn 0556-7807, 13 p.Article

Networks as learning communities : Shaping the future of teacher development = Les réseaux comme communautés d'apprentissage : former le futur du développement des enseignantsLIEBERMAN, A.Journal of teacher education. 2000, Vol 51, Num 3, pp 221-227, issn 0022-4871Article

Pedagogical Thinking : « The » Basic Problem of Teacher EducationKANSANEN, P.Teacher Education in Europe. European Journal of Education. 1991, Vol 26, Num 3, pp 251-260Book Chapter

Primary School Teacher Training in the European Community : An Overview of Recent DevelopmentsDOORNEKAMP, B. G; VAN KESTEREN, B. J.European journal of teacher education. 1991, Vol 14, Num 3, pp 241-251, issn 0261-9768Article

The personal as pedagogical practice = L'expérience personnelle comme pratique pédagogiqueSIM, Cheryl.Teachers and teaching. 2004, Vol 10, Num 4, pp 351-364, issn 1354-0602, 14 p.Article

The course team as the focus for contextualized professional learning = L'équipe pédagogique et l'apprentissage professionnel contextualiséDREW, Linda; VAUGHAN, Suzi.Innovations in education and teaching international (Print). 2002, Vol 39, Num 3, pp 183-195, issn 1470-3297Article

The multiprofile lyceum as a center for continuous professional education = Un centre de formation des enseignants à profils multiples pour la formation professionnelle continueUSHAKOVA, L.Russian education and society. 2000, Vol 42, Num 7, pp 36-43, issn 1060-9393Article

Connecting communities of practice through professional development school activities = Relier des communautés de pratiques par le biais des activités de formation continue des enseignantsGRISHAM, D. L; BERGERON, B; BRINK, B et al.Journal of teacher education. 1999, Vol 50, Num 3, pp 182-191, issn 0022-4871Article

The Integration of Research Findings on Classroom Management into a Programme for Use in Teacher EducationMARTIN, M; NORWICH, B.British educational research journal. 1991, Vol 17, Num 4, pp 333-351, issn 0141-1926Article

  • Page / 13929