kw.\*:(%22PREVENTION ESQUIVE COLLISION%22)
Results 1 to 25 of 44812
Selection :
AN ASSESSMENT OF THE ACCIDENT AVOIDANCE AND SEVERITY REDUCTION POTENTIAL OF RADAR ACTUATED, AND ANTI-LOCK BRAKING SYSTEMSTUMBAS NS; TREAT JR; MCDONALD ST et al.1977; S.A.E. TRANS.; USA; DA. 1977 PUBL. 1978; VOL. 86; SECTION 2; PP. 1263-1274; BIBL. 7 REF.Article
PROBABILITY OF COLLISION IN A MODEL COLLISION AVOIDANCE SYSTEM.HARA K.1974; J. NAVIG.; G.B.; DA. 1974; VOL. 27; NO 4; PP. 496-509; BIBL. 7 REF.Article
PROGNOSEN FUER DIE KOLLISSONSRATE ZWISCHEN USHANT UND CASQUETS. ANSZUG AUS DEM ABSCHLUSBERICHT DES VOM BUNDER MINISTER FUER VERKEHR GEFOERDERTEN FORSCHRUNGS VORHABENS "KENNDATEN FUER DIE SICHRHEIT VON SCHIFFEN IM SEEVERHEHR" = PREVISIONS DES POSSIBILITES DE COLLISION ENTRE L'ILE D'OUESSANT ET L'ILE D'AURIGNY. EXTRAITS DU COMPTE RENDU DU MINISTRE FEDERAL POUR LES TRANSPORTS ET LA RECHERCHE "SPECIFICATIONS POUR LA SECURITE DES NAVIRES EN MER"KWIK KH; STECHER W.1979; SCHIFF U. HAFEN; DEU; DA. 1979; VOL. 31; NO 2; PP. 169-173; ABS. ENG; BIBL. 8 REF.Article
MEASUREMENTS USED IN EXPERIMENTS TO EVALUATE THE PERFORMANCE OF WATCH OFFICERSCOOK JF; CRAWSHAW CM.1983; JOURNAL OF NAVIGATION; ISSN 0373-4633; GBR; DA. 1983; VOL. 36; NO 2; PP. 220-230; BIBL. 8 REF.Article
OPTINUM COLLISION AVOIDANCE FOR MERCHANT SHIPSMOORE CE; ELPI JD.1973; I.E.E.E. TRANS. INDUSTRY APPL.; U.S.A.; DA. 1973; VOL. 9; NO 6; PP. 640-647; BIBL. 3 REF.; (IEEE IND. APPL. SOC. ANNU. MEET.; MILWAUKEE, WIS.; 1973)Conference Paper
THE AVOIDANCE OF CLOSE QUARTERS IN CLEAR WEATHERCAHILL RA.1982; J. NAVIG.; ISSN 0373-4633; GBR; DA. 1982; VOL. 35; NO 1; PP. 151-159; BIBL. 4 REF.Article
ECARTEMENT DES NAVIRES SE CROISANT EN MER OBTENU EN APPLIQUANT LES REGLES INTERNATIONALES POUR LA PREVENTION DES COLLISIONS EN MER; RECOMMANDATIONS POUR LA SECURITEKUSHCH LK.1974; RYB. KHOZ.; S.S.S.R.; DA. 1974; NO 9; PP. 37-39Article
EFFECTIVENESS OF ROADSIDE CRASH COUNTERMEASURESWRIGHT PH.1983; TRANSPORTATION PLANNING AND TECHNOLOGY; ISSN 0308-1060; GBR; DA. 1983; VOL. 8; NO 3; PP. 155-159; BIBL. 11 REF.Article
COLLISION AVOIDANCE IN A TRAFFIC SYSTEM = COMMENT EVITER LA COLLISION DANS UN SYSTEME DE TRAFICCALVERT ES.1973; J. NAVIG.; G.B.; DA. 1973; VOL. 26; NO 2; PP. 137-144; BIBL. 6 REF.Serial Issue
AUTOMATIVE ANTI-COLLISION SYSTEMS.WEINSTEIN MB.1977; RADIO ELECTRON.; U.S.A.; DA. 1977; VOL. 48; NO 7; PP. 44-46Article
A COLLISION AVOIDANCE SYSTEMDEGRE T; LEFEVRE X.1981; J. NAVIG.; ISSN 0373-4633; GBR; DA. 1981; VOL. 34; NO 2; PP. 294-302Article
AKTUELLER STAND UND ZUKUNFTSAUSSICHTEN DER BRUECKENAUTOMATION AUS DER SICHT DES NAUTIKERS = ETAT ACTUEL ET PERSPECTIVES D'AVENIR DE L'AUTOMATISATION SUR LE PONT DU POINT DE VUE DU NAVIGATEURMIERAU JW.1980; JAHRB. SCHIFFBAUTECH. GES.; ISSN 0374-1222; DEU; DA. 1980 PUBL. 1981; VOL. 74; PP. 211-228; BIBL. 16 REF.Article
AUTOMATISIERUNG DES KOLLISIONSVERHUETUNGSPROZESSES = AUTOMATISATION DU PROCEDE DE PREVENTION DES COLLISIONSUHLIG L; HENNIG E.1979; RADIO FERNSEHEN ELEKTRON.; DDR; DA. 1979; VOL. 28; NO 5; PP. 292-294Article
EIN ADAPTIVES KALMAN-FILTER ZUR LOESUNG DES ZUSTANDSSCHAETZPROBLEMS BEI DER RECHNERGESTUETZTEN KOLLISIONSVERHUETUNG AUF SEE. I. EIN NEUES KARTESISCHES ZUSTANDSMODELL FUER DIE RELATIVE ZIELBEWEGUNG. = FILTRE ADAPTATIF DE KALMAN POUR RESOUDRE LE PROBLEME DE L'ESTIMATION DES POSITIONS DANS LA PREVENTION DES COLLISIONS EN MER AVEC L'ASSISTANCE D'UN ORDINATEUR. I. UN NOUVEAU MODELE CARTESIEN DE SITUATION POUR LE MOUVEMENT RELATIF DES OBJECTIFSRICHTER G.1977; SCHIFFBAUFORSCHUNG; DTSCH.; DA. 1977; VOL. 16; NO 5-6; PP. 200-208; BIBL. 9 REF.Article
DIXIEME REUNION DU CONSEIL DE L'ASSOCIATION INTERNATIONALE DES SOCIETES DE CLASSIFICATION.1977; BULL. TECH. BUR. VERITAS; FR.; DA. 1977; VOL. 59; NO 7-8; PP. 187Article
TRAINING METHODS FOR NAVIGATION AT SEA AND IN THE AIR1973; J. NAVIG.; G.B.; DA. 1973; VOL. 26; NO 3; PP. 251-273Serial Issue
RECENT TRENDS IN TRAFFIC ACCIDENTS IN JAPANESE WATERSFUJII Y.1982; J. NAVIG.; ISSN 0373-4633; GBR; DA. 1982; VOL. 35; NO 1; PP. 90-99; BIBL. 6 REF.Article
REFLEXIONS SUR L'APPLICATION A LA MER D'UN SYSTEME ANTICOLLISIONFREBOURG.1982; NAVIGATION (PARIS); ISSN 0028-1530; FRA; DA. 1982; VOL. 30; NO 119; PP. 286-291Article
ON THE COLLISION PROTECTION OF SHIPS.JONES N.1976; NUCL. ENGNG DESIGN; NETHERL.; DA. 1976; VOL. 38; NO 2; PP. 229-240; BIBL. 1 P. 1/2Article
SIMULATORS. KEY TO CUTTING CASUALITIES. = LES SIMULATEURS. LA SOLUTION POUR ELIMINER LES ACCIDENTS.1975; TANKER BULKER INTERNATION.; G.B.; DA. 1975; VOL. 1; NO 4; PP. 37-39 (2P.)Article
MARITIME COMPUTER SYSTEM BRINGS SAFER NAVIGATION1974; OIL PETROCHEM. EQUIPM. NEWS; G.B.; DA. 1974; VOL. 17; NO 2; PP. 15Article
NOUVEAUX COMMENTAIRES SUR LE REGLEMENT DE 1972 POUR PREVENIR LES COLLISIONS A LA MERWYLIE FJ.1974; NAVIGATION; FR.; DA. 1974; VOL. 22; NO 88; PP. 475-477Article
OPERATION AND MAINTENANCE OF SHIPBOARD COMPUTER SYSTEMS = FONCTIONNEMENT ET ENTRETIEN DES SYSTEMES DE CALCULATEURS A BORD DES NAVIRESBJORA B.1973; JB. SCHIFFBAUTECH. GESELLSCH.; DTSCH.; DA. 1973; VOL. 67; PP. 47-54; (SCHIFFBAUTECH. GES. E.V. VORTR. SOMMERTAG.; OSLO; 1973)Conference Paper
AN ANALYSIS OF THE POINT OF POSSIBLE COLLISIONRIGGS RF; O'SULLIVAN JP.1980; J. NAVIG.; GBR; DA. 1980; VOL. 33; NO 2; PP. 259-283; BIBL. 7 REF.Article
A NEW LARBOARD HELM RULE FOR POWER DRIVEN VESSELS = UNE NOUVELLE REGLE DE LA BARRE A BABORD DE NAVIRE PROPULSEHINSCH W.1980; J. NAVIG.; ISSN 0373-4633; GBR; DA. 1980; VOL. 33; NO 3; PP. 403-407; BIBL. 4 REF.Article