Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

kw.\*:(%22PROCESSUS DESEGREGATION%22)

Filter

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Origin

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 2878

  • Page / 116
Export

Selection :

  • and

La formation des professeurs et les Besoins éducatifs spécifiques (BES) : les dimensions de la formation et les défis contemporains : 1954-2004 : 50 ans de formations specialisées = Teachers training and Special Education Needs : the dimensions of training and contemporary challengesRODRIGUES, David.La Nouvelle revue de l'adaptation et de la scolarisation. 2004, Num 28, pp 35-36, issn 1957-0341, 2 p.Article

Affirmative Action and Philosophy InstructionENGLISH, P.Teaching philosophy. 1992, Vol 15, Num 4, pp 311-327, issn 0145-5788Article

La ségrégation sociale à l'école : faits et effets = Social segregation at school: facts and impactsDURU-BELLAT, Marie.VEI enjeux (Imprimé). 2004, Num 139, pp 73-80, issn 1299-085X, 8 p.Article

Privé, public et ségrégation scolaire = Private and public education and educational segregationBARTHON, Catherine; MONFROY, Brigitte.VEI enjeux (Imprimé). 2004, Num 139, pp 97-106, issn 1299-085X, 10 p.Article

Handicap et intégration : du détour ségrégatif à l'école inclusive : 1954-2004 : 50 ans de formations specialisées = Handicap and integration: from segregation to inclusionBENOIT, Hervé.La Nouvelle revue de l'adaptation et de la scolarisation. 2004, Num 28, pp 27-33, issn 1957-0341, 7 p.Article

L'école face à la « question culturelle » = School facing cultural issuesVERHOEVEN, Marie.Revue nouvelle. 2003, Vol 117, Num 12, pp 97-106, issn 0035-3809, 10 p.Article

Science education as a civil right : Urban schools and opportunity-to-learn considerations = L'éducation scientifique, un droit civil : les écoles en milieu urbain et les considérations concernant les opportunités d'apprentissageTATE, William.Journal of research in science teaching. 2001, Vol 38, Num 9, pp 1015-1028, issn 0022-4308Article

Accountability in a postdesegregation era: The continuing significance of racial segregation in Florida's schools : Social and institutional analysis = Le concept de responsabilité dans une ère post-déségrégation : l'importance continue de la ségrégation raciale dans les écoles de FlorideBORMAN, Kathryn M; EITLE, Tamela Mcnulty; MICHAEL, Deanna et al.American educational research journal. 2004, Vol 41, Num 3, pp 605-631, issn 0002-8312, 27 p.Article

« Brown v. Board of Education » and the Crisis in Southern EducationGRANTHAM, D. W.Actes du GRENA. 1992, pp 81-106Conference Paper

Prejudice, Power and Racism : Some Reflections on the Anti-Racist Critique of Multi-Cultural EducationSHORT, G.Journal of philosophy of education. 1991, Vol 25, Num 1, pp 5-15, issn 0309-8249Article

The politics of racial disparities : Desegregating the hospitals in Jackson, Mississippi = Politique des disparités raciales: déségrégation des hôpitaux à Jackson, MississipiSMITH, David Barton.The Milbank quarterly. 2005, Vol 83, Num 2, pp 247-269, issn 0887-378X, 23 p.Article

Repenser le collège unique, source de ségrégations sociales = Rethinking the college unique, source of social segregationsMARESCA, Bruno; POQUET, Guy.VEI enjeux (Imprimé). 2004, Num 139, pp 91-96, issn 1299-085X, 6 p.Article

Ce que la ségrégation scolaire doit à l'administration de l'Education Nationale = The relationship between school segregation and the administration of FrenchLAFORGUE, Denis.Revue française de pédagogie. 2004, Num 148, pp 135-143, issn 0556-7807, 9 p., 189 [10 p.]Article

Black student empowerment and Chicago school reform efforts in 1968 = L'émancipation des étudiants afro-américains à Chicago et la réforme de l'enseignement de 1968DANNS, Dionne.Urban education (Beverly Hills, Calif.). 2002, Vol 37, Num 5, pp 631-655, issn 0042-0859, 25 p.Article

Choosing tracks: Freedom of choice in detracking schools = Choisir sa voie : la liberté de choix dans les écoles pratiquant le démantellement des classes de niveauxYONEZAWA, Susan; WELLS, Amy Stuart; SERNA, Irene et al.American educational research journal. 2002, Vol 39, Num 1, pp 37-67, issn 0002-8312Article

Inclusive education: are there limits? = L'éducation inclusive a-t'elle des limites ?EVANS, Jennifer; LUNT, Ingrid.European journal of special needs education. 2002, Vol 17, Num 1, pp 1-14, issn 0885-6257Article

On the power of separate spaces: Teachers and students writing (righting) selves and future = Le pouvoir de la séparation : les enseignants et les élèves dissertent sur eux-mêmes et leur futurWEIS, Lois; CENTRIE, Craig.American educational research journal. 2002, Vol 39, Num 1, pp 7-36, issn 0002-8312Article

Forgotten voices of Black educators: Critical race perspectives on the implementation of a desegregation plan = Les voix oubliées des éducateurs noirs : perspectives de race critiques dans l'implémentation d'un plan de déségrégationMORRIS, Jerome E.Educational policy (Los Altos, Calif.). 2001, Vol 15, Num 4, pp 575-600, issn 0895-9048Article

Public school choice at the intersection of voluntary integration and not-so-good neighborhood schools: Lessons from parents' experiences = Choix d'une école publique entre intégration volontaire et écoles de quartier de faible niveau : leçons tirées de l'expérience des parentsANDRE-BECHELY, Lois.Educational administration quarterly. 2005, Vol 41, Num 2, pp 267-305, issn 0013-161X, 39 p.Article

Hopes and fears: stakeholder views on the transfer of special school resources towards inclusion = Espoirs et craintes : les opinions des décideurs concernant le transfert des moyens humains et matériels de l'enseignement spécial vers le cycle normal d'éducationPRIESTLEY, Mark; RABIEE, Parvaneh.International journal of inclusive education. 2002, Vol 6, Num 4, pp 371-390, issn 1360-3116, 20 p.Article

Un-separate and still unequal ? Three books about American education and race at the end of the liberal century = Non-séparé mais encore inégal? Trois livres qui traitent de l'enseignement américain et de la race à la fin du siècle libéralHESS, G. A.Anthropology & education quarterly. 1998, Vol 29, Num 2, pp 245-253, issn 0161-7761Article

Opportunities for Multicultural and Antiracist Perspectives in the Science National CurriculumDENNICK, R.School science review. 1992, Vol 73, Num 264, pp 123-128, issn 0036-6811Article

Les centres commerciaux à Sâo Paulo. Renforcement de l'entre―soi ou déségrégation sociale ? = The commercial centres of Säo Pauli. Strengthening exclusiveness or social desegregation ?CARY, Paul.Espaces et sociétés. 2012, Num 150, issn 0014-0481, 109-127, 189, 193, 197 [22 p.]Article

Ségrégation et politiques de mixité sociale aux États-Unis : Au regard de quelques programmes de déségrégation = Segregation and policies of social mixity in United-States: a gaze on some programs of desegregationBACQUE, Marie-Hélène; FOL, Sylvie.Informations sociales. 2005, Num 125, pp 82-84, issn 0046-9459, 3 p., 121 [12 p.]Article

Pedagogy of the oppressed and the challenge of multicultural education = La pédagogie de l'oppressé et le défi de l'éducation multiculturelleAKKARI, Abdeljalil.Interchange (Toronto. 1984). 2001, Vol 32, Num 3, pp 271-293, issn 0826-4805Article

  • Page / 116