Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

ct.\*:(%22Pedagogical methods%22)

Filter

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Origin

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 653677

  • Page / 26148
Export

Selection :

  • and

A Comparison of Causal Attributions and their Dimensions for Individual and Cooperative Group TasksPETERSON, S. E.Journal of research and development in education. 1992, Vol 25, Num 2, pp 103-112, issn 0022-426XArticle

The Instructional Effect of Feedback in Test-Like EventsBANGERT-DROWNS, R. L; KULIK, C.-L. C; KULIK, J. A et al.Review of educational research. 1991, Vol 61, Num 2, pp 213-238, issn 0034-6543Article

Literacy and Numeracy : Two Ways of KnowingSNYDER, B. R.Daedalus (Cambridge). 1990, Num 2, pp 233-256, issn 0011-5266Article

Evaluation fin 5e 1988Dossiers (Les) Education et Formation. 1990, Num 6, 128 p.Article

Evaluación orientada al perfeccionamiento = L'évaluation centrée sur le perfectionnementZABALZA BERAZA, M. A.Estudios geográficos. 1990, Vol 48, Num 186, pp 295-317, issn 0014-1496Article

Que sont-ils devenus? Les effets d'apprentissages précocesCOHEN, R; FARGUES, C; GOUTARD, M et al.Revue française de pédagogie. 1989, Num 88, pp 27-40, issn 0556-7807Article

A Meta-Analytic Review of the Effect on Learning of the Interaction Between Prior Achievement and Instructional SupportWHITENER, E. M.Review of educational research. 1989, Vol 59, Num 1, pp 65-86, issn 0034-6543Article

The Impact of Post-Literacy : A Tanzanian Case Study in Special Issue : Post-LiteracyLASWAY, R. B.International review of education. 1989, Vol 35, Num 4, pp 479-489, issn 0020-8566Article

The Effects of Practice and Orienting Activities on Learning from Interactive VideoPHILLIPS, T. L; HANNAFIN, M. J; TRIPP, S. D et al.Educational Technology Research and Development. 1988, Vol 36, Num 2, pp 93-102, issn 0148-5806Article

Don Bosco : una pedagogia della offerta o della domanda? Don Bosco : une pédagogie de l'offre ou de la demande?GIANOLA, P.Orientamenti pedagogici. 1988, Vol 35, Num 208, pp 585-595, issn 0030-5391Article

The Maintenance of Mysticism and Ego-centricity : Constraints on Teacher Effectiveness in Higher Education in Developing Countries (Le maintien du mysticisme et de l'égocentrisme : contraintes sur l'efficacité des enseignants dans l'enseignement supérieur des pays en voie de développement)BOORER, D; PRESTON, R.International journal of educational development. 1987, Vol 7, Num 1, pp 13-20, issn 0738-0593Article

Educating Rural Girls : A Review of an Action-Research ProjectNAIK, C.International review of education. 1987, Vol 33, Num 4, pp 495-501, issn 0020-8566Article

Curriculum Tracking and Status MaintenanceVANFOSSEN, B. E; JONES, J. D; SPADE, J. Z et al.Sociology of education. 1987, Vol 60, Num 2, pp 104-122, issn 0038-0407Article

Outils et sources : l'évaluation du système éducatifMONDON, P.Education et Formations. Etudes et Documents. 1986, Num 8, pp 85-89Article

The Effects of Various Mastery Criteria on Student Performance and Attitude in a Mastery-Oriented CourseREISER, R. A; DRISCOLL, M. P; FARLAND, D. S et al.Educational Technology Research and Development. 1986, Vol 34, Num 1, pp 31-38, issn 0148-5806Article

Une technique de formation: le journal institutionnel in Imaginaire et éducation. II. Pratiques et analyses cliniques de l'imaginaire: le journal dans la recherche et la formationHESS, R.Pratiques de Formation Saint-Denis. 1985, Num 9, pp 79-88Article

An Exploration of Individual Differences in Effective TeachingKYRIACOU, C; McKELVEY, J.Educational review (Birmingham). 1985, Vol 37, Num 1, pp 13-17, issn 0013-1911Article

Evaluation of Experimental Concentration of Studies in Upper Secondary SchoolBICKHAM, N; RUBIN, S; WISTEDT, I et al.School Research. Newsletter. 1985, Num 7, pp 1-10, issn 0345-5343Article

Programme for Recurrent Educational Situation Reports : School Description ModelsWEDMAN, I.School Research. Newsletter. 1985, Num 3, pp 1-8, issn 0345-5343Article

Présentation d'une analyse sociologique comparée des pédagogies par les objectifs in Communications présentées lors du colloque: La sociologie de l'éducation face aux transformations des systèmes scolaires et aux nouveaux enjeux de la scolarisation. (Toulouse, mai 83). Vol. IBURGUIERE, E.Dossiers de l'Education (Les) Paris. 1984, Num 5, pp 153-159Article

A la recherche d'une équipe. Echos de l'équipe de l'EN de Rennes in Ils écrivent... comment évaluer?TURCO, G.Repères pour la Rénovation de l'Enseignement du Français Paris. 1984, Num 63, pp 19-21Article

Apprentissages du récit... Une démarche d'évaluation formative dans une classe de CM1 in Ils écrivent... comment évaluer?VERTALIER, T; LAURIAC, J.Repères pour la Rénovation de l'Enseignement du Français Paris. 1984, Num 63, pp 43-49Article

Des loups et des lecteurs ou: quand une équipe d'enseignants essaie d'observer les compétences en lecture des élèves au CM2 et en sixième in L'évaluationDUHAMEL, B.Pratiques. Théorie. Pratique. Pédagogie Metz. 1984, Num 44, pp 70-82Article

Analysis of Experts'Perception of the Effectiveness of Teaching MethodsKINDRA, G. S.Revue Internationale de Pédagogie Hamburg. 1984, Vol 30, Num 1, pp 57-67Article

Les principes d'une politique d'évaluation de l'apprentissage au CEGEPGOERLACH, L; RACINE, S. B.Repères: Essais en Education Montréal. 1984, Num 4, pp 39-88Article

  • Page / 26148