ct.\*:(%22Policy. Reform. Legislation%22)
Results 1 to 25 of 23219
Selection :
Special Issue: Inclusive Education Policy and PracticeRIDDELL, Sheila; WATSON, Nick.International journal of inclusive education. 2003, Vol 7, Num 3, issn 1360-3116, 97 p.Serial Issue
Democratic reform and the emergence of special needs education in Lithuania = Réforme démocratique et émergence de l'enseignement spécial en LithuanieKUGELMASS, Judy W; GALKIENE, Alvyra.European journal of special needs education. 2003, Vol 18, Num 1, pp 53-70, issn 0885-6257, 18 p.Article
Interpretive discourses in South Africa's education White Paper no. 6: Special Needs education = L'interprétation des nouvelles mesures en matière d'éducation spéciale en Afrique du SudVAN ROOYEN, Brenda; LE GRANGE, Lesley.South African journal of education. 2003, Vol 23, Num 2, pp 152-156, issn 0256-0100, 5 p.Article
Post-welfare social work? Reconsidering post-modernism, post-Fordism and social work education = Post-travail social ? Reconsidérer le post-modernisme, le post-fordisme et la formation au travail socialHUGMAN, Richard.Social work education. 2001, Vol 20, Num 3, pp 321-333, issn 0261-5479Article
Vingt années d'intégration scolaire = Twenty years of school integrationVINAY, P.-H.Vers l'éducation nouvelle. 1995, Num 472, pp 15-16, issn 0151-1904Article
Erläuterung des Bildungs- und Erziehungsprogramms für Vorschulkinder mit einer mentalen Retardation in Rehabilitation - ein gesamtgesellschaftliches Anliegen. Interprétation des programmes de développement et d'éducation pour des enfants arriérés mentaux d'âge préscolaireTEODOROVIC, B.Wissenschaftliche Zeitschrift der Humboldt-Universität zu Berlin, Gesellschafts- und Sprachwissenschaftliche Reihe. 1989, Vol 38, Num 7, pp 780-782, issn 0522-9855Article
Schulische Integration - eine neue Herangehensweise an die Bildung und Erziehung Geschädigter? in Rehabilitation - ein gesamtgesellschaftliches Anliegen. Intégration scolaire - une nouvelle forme d'approche de la formation et de l'éducation des handicapésLEITHOLD, J.Wissenschaftliche Zeitschrift der Humboldt-Universität zu Berlin, Gesellschafts- und Sprachwissenschaftliche Reihe. 1989, Vol 38, Num 7, pp 753-757, issn 0522-9855Article
Briding Mainstream and Special Education : A Curriculum ProblemCLOUGH, P.Journal of curriculum studies. 1988, Vol 20, Num 4, pp 327-338, issn 0022-0272Article
Background Forces in Policies for Care and Treatment of Disability in Childhood Disability and Family SystemsNEWMAN, J.Marriage & family review. 1987, Vol 11, Num 1-2, pp 25-44, issn 0149-4929Article
Principes de base de l'éducation spéciale en URSSLOUBOVSKI, V. I.Perspectives. Revue Trimestrielle de l'Education anc Perspectives de l'Education Paris. 1981, Vol 11, Num 4, pp 489-493Article
Evaluation in Special Education: A Computerbased ApproachKILLEN, J. R; MYKLEBUST, H. R.Journal of Learning Disabilities Chicago, Ill. 1980, Vol 13, Num 8, pp 440-444Article
Handicapped Children and Youth: Current Future International Perspectives and ChallengesMENOLASCINO, F. J.Exceptional Children Arlington, Va. 1979, Vol 46, Num 3, pp 168-173Article
Career Development Patterns of College WomenWOLFSON K. P.Journal of Counseling Psychology. 1976, Vol 23, Num 2, pp 119-125Article
FEMINISATION DU PERSONNEL ENSEIGNANT ET ACTIVITE SYNDICALECAVALIER P.REVUE INTERNATIONALE DES ENSEIGNANTS. 1975, Num 2, pp 17-23Article
Women in Administration: Where are They?LUPINI D.Education Canada. 1975, Vol 15, Num 4, pp 17-22Article
A propos du dossier femmes et métiers masculinsObjectif Formation. 1975, Num 10, pp 25-29Article
La partecipazione femminile nell'Università italiana La participation des femmes à l'Université italienneFERRARI OCCHIONERO M.Sociologia. 1975, Vol 9, Num 3, pp 59-75Article
LES FEMMES ET L'EMPLOI EN REGION PARISIENNEVIE SOCIALE. 1974, Num 7, pp 429-431Article
LA FORMATION ET LA PROMOTION DES FEMMESPOUR. 1974, Num 38-39, pp 1-160Article
LE ROLE DES FEMMES DANS L'ECONOMIE: SYNTHESE DU RAPPORT DE LA FRANCE A L'O.C.D.E1973Book
LE TRAVAIL ET LA FEMME EN CATALANCIRICI DE MUNNE M.QUESTIONS DE VIDA CRISTIANA. 1973, Num 69, pp 67-70Article
LE TRAVAIL ET LA FORMATION DES FEMMES EN EUROPE. INCIDENCES DE LA PLANIFICATION DE L'EDUCATION ET DU CHANGEMENT TECHNOLOGIQUE SUR L'ACCES AUX EMPLOIS ET AUX CARRIERESLANTIER F.1972, 68 p.Book
Making the pedagogic relay inclusive for indigenous Australian students in mathematics classrooms = Rendre les relais pédagogiques inclusifs pour les élèves aborigènes dans les classes de mathématiquesZEVENBERGEN, Robyn; MOUSLEY, Judith; SULLIVAN, Peter et al.International journal of inclusive education. 2004, Vol 8, Num 4, pp 391-405, issn 1360-3116, 15 p.Article
Perceptions of school: parents of children enrolled and not enrolled in the swedish special education programme: a longitudinal approach = Perception de l'école : les parents d'enfants inscrits et non inscrits dans le programme suèdois d'enseignement spécial : une approche longitudinaleROLL-PETTERSSON, Lise.European journal of special needs education. 2004, Vol 19, Num 3, pp 331-349, issn 0885-6257, 19 p.Article
Les acteurs de l'insertion face aux inemployables = Professionals of social insertion and their attitudes towards the unemployableDUGUE, Elisabeth.Education permanente. 2003, Num 156, pp 173-182, issn 0339-7513, 10 p., 211, 216-217 [13 p.]Article