ct.\*:(%22Psychosociology of school environment%22)
Results 1 to 25 of 196030
Selection :
The meaning of peer harassment in the United StatesNISHINA, Adrienne; BELLMORE, Amy D.Journal of curriculum studies. 2006, Vol 38, Num 5, pp 591-607, issn 0022-0272, 17 p.Article
Rethinking silence in the classroom : Chinese students' experiences of sharing indigenous knowledge = Repenser le silence en classe : les expériences des étudiants chinois dans le cadre du partage du savoir indigèneZHOU, Yanqiu Rachel; KNOKE, Della; SAKAMOTO, Izumi et al.International journal of inclusive education. 2005, Vol 9, Num 3, pp 287-311, issn 1360-3116, 25 p.Article
Leadership for social justice and equity: Weaving a transformative framework and pedagogy = Le leadership pour la justice sociale et l'égalité : mettre en place une structure et une pédagogie transformativeBROWN, Kathleen M.Educational administration quarterly. 2004, Vol 40, Num 1, pp 79-110, issn 0013-161X, 32 p.Article
Chapter 7. The place of the computer in the life of the school student and the vocational-technical student: A comparative analysis = Chapitre 7. La place de l'ordinateur dans la vie scolaire de l'élève et : une analyse comparativeRussian education and society. 2004, Vol 46, Num 7, pp 77-92, issn 1060-9393, 16 p.Article
Questioning honor: a parent-teacher conflict over excellence and diversity in a USA urban high school = Un conflit parent-enseignant à propos de l'excellence et la diversité dans un établissement du secondaire en milieu urbain aux Etats-UnisATTANUCCI, Jane S.Journal of moral education. 2004, Vol 33, Num 1, pp 57-69, issn 0305-7240, 13 p.Article
Investigando sobre el contexto: Efectos del proyecto filosofía para niños y niñas en el clima social de Aula = Talking about context: The effects of the project philosophy for children on the social atmosphere in the classroom = Parler du contexte : l'impact du projet philosophie pour les enfants sur le climat social de la classeROMERO IZARRA, Gonzalo.Revista de ciencias de la educación (Madrid). 2004, Num 200, pp 421-440, issn 0210-9581, 20 p.Article
The relationship between forms of instruction, achievement and perceptions of classroom climate = La relation entre formes d'instruction, résultats et perceptions des relations dans la classeGHAITH, Ghazi.Educational research (Windsor). 2003, Vol 45, Num 1, pp 83-93, issn 0013-1881, 11 p.Article
Supporting disaffected pupils: perspectives from the pupils, their parents and their teachers = Un soutien aux enfants mécontents : les points de vue des élèves, de leurs parents et de leurs professeursVULLIAMY, Graham; WEBB, Rosemary.Educational research (Windsor). 2003, Vol 45, Num 3, pp 275-286, issn 0013-1881, 12 p.Article
Enfance en péril. Recoder le social ? = Imperiled Childhood. Recoding Social Issues ?MARTENS, Francis.Revue nouvelle. 2003, Vol 117, Num 8, pp 42-59, issn 0035-3809, 18 p.Article
Separated by one layer of paper: Some views about the inferior position of girls in the study of elementary school arithmetic = Quelques points de vue concernant l'infériorité des filles dans l'apprentissage de l'arithmétique à l'école élémentaireCHEN PING; CHEN WEILING.Chinese education and society. 2002, Vol 35, Num 5, pp 23-33, issn 1061-1932, 11 p.Article
Lorsque les élèves de maternelle légifèrent = When kindergarten pupils lay down the lawHUE, Marie-Claude.Impacts (Angers). 2001, Num 4, pp 101-119, issn 0019-2899, 18 p.Conference Paper
Jeunes et adultes en rupture de scolarité dans les banlieues = Adolescents and adults away from school in the suburban areasBRUN, Patrick.Impacts (Angers). 2001, Num 4, pp 123-137, issn 0019-2899, 14 p.Conference Paper
Student suspensions: The influence on students and their parents = L'influence des exclusions temporaires sur les élèves et leurs parentsPARTINGTON, Gary.Australian journal of education. 2001, Vol 45, Num 3, pp 323-340, issn 0004-9441Article
Le désordre de la sanction scolaire = The disorder of school punishmentBARRERE, Anne; MARTUCCELLI, Danilo.Cahiers Alfred Binet. 2001, Num 3, pp 21-31, issn 1295-7364Article
Une contribution à la compréhension de la discipline à l'école élémentaire par une analyse sociologique configurationnelle = Understanding discipline in the elementary school: the contribution of social analysis of configurationGASPARINI, Rachel.Revue française de pédagogie. 2001, Num 137, pp 59-69, issn 0556-7807, 190 [11 p.]Article
I meccanismi di difesa nell'ambito educativo: un aggiornamento = Defense mechanisms in an educative ambient: an update = Mécanismes de défense dans un milieu scolairePOLACEK, Klement.Orientamenti pedagogici. 2001, Vol 48, Num 288, issn 0030-5391, 993, 995, 997-1008 [14 p.]Article
Universidade e a construção das präticas profissionais = University and building the profession in practice = L'université et la pratique professionnellePACHECO, Ana Lucia P. B; MELLER, Anne.Revista educação e Ensino - USF. 2001, Vol 6, Num 1, pp 45-53, issn 1413-3962Article
La violence institutionnelle: aller plus loin dans la question sociale = Institutional violence: going further in the social questionPAIN, Jacques.La Nouvelle revue de l'adaptation et de la scolarisation. 2000, Num 12, pp 143-160, issn 1957-0341Article
Racines sociostructurelles des statuts sociométriques chez les enfants en milieu scolaire = Socio-structural roots of sociometric indices with children in schoolCAZENAVE-TAPIE, Pascal; STRAYER, F. Francis.Revue des sciences de l'éducation. 2000, Vol 26, Num 1, pp 113-132, issn 0318-479XArticle
Local Educational Order: Ethnomethodological Studies of Knowledge in ActionHESTER, Stephen; FRANCIS, David.Pragmatics & beyond. New series. 2000, Vol 73, issn 0922-842X, 326 p.Serial Issue
Lois, règles et consignes = Laws, rules and instructionsCHAVAROCHE, B; HADJADJ, S; SIROTA, A et al.Vers l'éducation nouvelle. 2000, Num 495, pp 7-29, issn 0151-1904Serial Issue
Fonctionnement des collèges et prévention des conduites à risque = Secondary school management and prevention of at risk behaviourLACOMBE, Philippe; CHARRIER, Gilda.Revue française de pédagogie. 2000, Num 132, pp 91-99, issn 0556-7807Article
A longitudinal study of bullying, victimization, and peer affiliation during the transition from primary school to middle schools = Une étude longitudinale sur le théme des brimades, de la victimisation et de l'intégration dans le cadre de la transition de l'école primaire au collègePELLEGRINI, A. D; BARTINI, Maria.American educational research journal. 2000, Vol 37, Num 3, pp 699-725, issn 0002-8312Article
Réflexions sur les « contrats » en éducation = Reflections about educational contractsGLASMAN, D.Ville école intégration (Imprimé). 1999, Num 117, pp 70-111, issn 1288-6742Article
Classroom goal orientation, school belonging and social goals as predictors of students' positive and negative affect following the transition to middle school = Les facteurs déclenchant les attitudes positives ou négatives des élèves lors de la transition vers le collègeANDERMAN, L. H.Journal of research and development in education. 1999, Vol 32, Num 2, pp 89-103, issn 0022-426XArticle