Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

di.\*:(%22Sciences of education%22)

Filter

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Origin

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 96479

  • Page / 3860
Export

Selection :

  • and

Moral pluralism in business ethics education : It is about timeBURTON, Brian K; DUNN, Craig P; GOLDSBY, Michael et al.Journal of management education (Newbury Park, Calif.). 2006, Vol 30, Num 1, pp 90-105, issn 1052-5629, 16 p.Article

Choose the future wisely : Supporting better ethics through critical thinkingMEISEL, Steven I; FEARON, David S.Journal of management education (Newbury Park, Calif.). 2006, Vol 30, Num 1, pp 149-176, issn 1052-5629, 28 p.Article

European Union education and training policy = L'éducation dans l'Union Européenne et les politiques de formationERTL, Hubert; PHILLIPS, David.Comparative education. 2006, Vol 42, Num 1, issn 0305-0068, 152 p.Serial Issue

Innovations in social work education in North AmericaEDWARDS, Richard L.Social work education. 2006, Vol 25, Num 1, issn 0261-5479, 116 p.Serial Issue

Knowledge construction in collaborative enquiry among teachers = Construction du savoir dans le cadre d'une enquête collaborative entre enseignantsTILLEMA, Harm; VAN DER WESTHUIZEN, Gert J.Teachers and teaching. 2006, Vol 12, Num 1, pp 51-67, issn 1354-0602, 17 p.Article

Learning from Writing in Secondary Science : Some theoretical and practical implications = Apprendre grâce à l'écriture en science dans le secondaire : implications théoriques et pratiquesPRAIN, Vaughan.International journal of science education. 2006, Vol 28, Num 2-3, pp 179-201, issn 0950-0693, 23 p.Conference Paper

Learning to Teach Argumentation : Research and development in the science classroom = Apprendre à enseigner l'argumentation : recherche et développement en classe de scienceSIMON, Shirley; ERDURAN, Sibel; OSBOME, Jonathan et al.International journal of science education. 2006, Vol 28, Num 2-3, pp 235-260, issn 0950-0693, 26 p.Conference Paper

Writing-to-learn Strategies in Secondary School Cell Biology : A mixed method study = Stratégies d'apprentissage par l'écriture en biologie dans le secondaireHOHENSHELL, Liesl M; HAND, Brian.International journal of science education. 2006, Vol 28, Num 2-3, pp 261-289, issn 0950-0693, 29 p.Conference Paper

Current Realities and Future Possibilities : Language and science literacy-empowering research and informing instruction = Réalités actuelles et possibilités futures : alphabétisation et éducation scientifique, favorisant la recherche et l'enseignementYORE, Larry D; TREAGUST, David F.International journal of science education. 2006, Vol 28, Num 2-3, pp 291-314, issn 0950-0693, 24 p.Conference Paper

School leadership succession and the challenges of change = Le passage de relais à la tête de l'enseignement et les défis du changementFINK, Dean; BRAYMAN, Carol.Educational administration quarterly. 2006, Vol 42, Num 1, pp 62-89, issn 0013-161X, 28 p.Article

The sustainability of innovative schools as learning organizations and professional learning communities during standardized reform = La durabilité des écoles novatrices en tant qu'organisations apprenantes et les communautés d'apprentissage professionnel pendant la réforme standardiséeGILES, Corrie; HARGREAVES, Andy.Educational administration quarterly. 2006, Vol 42, Num 1, pp 124-156, issn 0013-161X, 33 p.Article

Innovation, nostalgia, and the politics of educational change = Innovation, nostalgie et la politique du changement éducatifLABAREE, David F.Educational administration quarterly. 2006, Vol 42, Num 1, pp 157-164, issn 0013-161X, 8 p.Article

Reform in Science EducationJournal of research in science teaching. 2006, Vol 43, Num 3, issn 0022-4308, 112 p.Serial Issue

European Union policies in education and training : the Lisbon agenda as a turning point? = Les politiques de formation et d'éducation dans l'Union Européenne: le programme de Lisbonne à un tournant ?ERTL, Hubert.Comparative education. 2006, Vol 42, Num 1, pp 5-27, issn 0305-0068, 23 p.Article

Making a European area of lifelong learning a reality? Some critical reflections on the European Union's lifelong learning policies = Un espace d'apprentissage tout au long de la vie européen : une réalité ? Quelques réflexions critiques sur les politiques européennes en la matièreDEHMEL, Alexandra.Comparative education. 2006, Vol 42, Num 1, pp 49-62, issn 0305-0068, 14 p.Article

Social work practice and education in the US and CanadaEDWARDS, Richard L; SHERA, Wes; REID, P. Nelson et al.Social work education. 2006, Vol 25, Num 1, pp 28-38, issn 0261-5479, 11 p.Article

Preparing social workers for child welfare practice : An innovative university-agency learning collaborativeWHIPPLE, Ellen E; SOLOMON-JOZWIAK, Sherri; WILLIAMS-HECKSEL, Cheryl et al.Social work education. 2006, Vol 25, Num 1, pp 92-107, issn 0261-5479, 16 p.Article

The buffalo upon the chimneypiece : The value of evidenceFALLON, Daniel.Journal of teacher education. 2006, Vol 57, Num 2, pp 139-154, issn 0022-4871, 16 p.Article

Promoting children's well-being = Promouvoir le bien-être de l'enfantBALEN, Rachel; COX, Pat; JACKSON, Sonia et al.Social work education. 2006, Vol 25, Num 2, issn 0261-5479, 83 p.Serial Issue

Présentation des principaux référentiels utilisés dans nos travaux en éducation et santé = Presentaciôn de las principales referencias utilizadas en nuestros trabajos en educaciôn y saludSCHOONBROODT, Colette; GELINAS, Arthur.Les Sciences de l'éducation pour l'ère nouvelle. 2006, Num 1, pp 35-53, issn 0755-9593, 19 p.Article

Éducation, santé et temporalités = Education, health and temporalityLESOURD, Francis.Les Sciences de l'éducation pour l'ère nouvelle. 2006, Num 1, pp 55-73, issn 0755-9593, 19 p.Article

Étude des représentations du dépistage du cancer et politique de prévention = A study of breast cancer screening and prevention policiesFORESTIER, Danièle; VANGREVELYNGHE, Gilles.Les Sciences de l'éducation pour l'ère nouvelle. 2006, Num 1, pp 97-113, issn 0755-9593, 17 p.Article

If only my eyes were different : The loss of identity and the under-utilization of black children's educational potential - rethinking social justice and assimilation = La perte d'identité et la sous-utilisation du potentiel éducatif des enfants noirs : repenser la justice sociale et l'assimilationFREEMAN, Kassie.International review of education. 2006, Vol 52, Num 1-2, pp 49-65, issn 0020-8566, 17 p.Conference Paper

Cultural complexity, post-colonialism and educational change : Challenges for comparative educators = Complexité culturelle, post-colonialisme et changement dans l'éducation : défis pour l'éducation comparativeHICKLENG-HUDSON, Anne.International review of education. 2006, Vol 52, Num 1-2, pp 201-218, issn 0020-8566, 18 p.Conference Paper

Devenir des élèves neuf ans après leur entrée en sixièmeNote d'information - Direction de la programmation et du développement. 2006, Num 11, issn 1286-9392, 6 p.Serial Issue

  • Page / 3860