Bases bibliographiques Pascal et Francis

Aide

Export

Sélection :

Lien permanent
http://pascal-francis.inist.fr/vibad/index.php?action=getRecordDetail&idt=28580027

Evaluating the Effectiveness of an Intervention Program to Influence Attitudes of Students Towards Peers with Disabilities

Auteur
DE BOER, Anke1 ; PIJL, Sip Jan1 2 ; MINNAERT, Alexander1 ; POST, Wendy1
[1] Department of Special Education and Youth Care, University of Groningen, Grote Rozenstraat 38, 9712 TJ Groningen, Netherlands
[2] Norwegian University of Science and Technology, Trondheim, Norway
Source

Journal of autism and developmental disorders. 2014, Vol 44, Num 3, pp 572-583, 12 p ; ref : 1 p.1/4

CODEN
JADDDQ
ISSN
0162-3257
Domaine scientifique
Cognition; Psychology, psychopathology, psychiatry
Editeur
Springer, Heidelberg
Pays de publication
Germany
Type de document
Article
Langue
English
Mot clé auteur
Attitudes Inclusive education Intervention Peers Severe physical and intellectual disabilities
Mot clé (fr)
Arriération mentale Attitude Déficience intellectuelle Etudiant Handicap physique Homme Incapacité Relation interpair Education inclusive Interaction sociale Trouble du développement
Mot clé (en)
Mental retardation Attitude Intellectual deficiency Student Physical handicap Human Disability Peer relation Social interaction Developmental disorder
Mot clé (es)
Retraso mental Actitud Deficiencia intelectual Estudiante Deficiencia física Hombre Incapacidad Relación interpar Interacción social Trastorno desarrollo
Classification
Pascal
002 Sciences biologiques et medicales / 002B Sciences medicales / 002B18 Psychopathologie. Psychiatrie / 002B18C Etude clinique de l'adulte et de l'adolescent / 002B18C12 Déficience intellectuelle

Francis
770 Psychologie. Psychanalyse. Psychiatrie / 770-D PSYCHOPATHOLOGIE. PSYCHIATRIE / 770-D03 Etude clinique de l'adulte et de l'adolescent / 770-D03L Déficience intellectuelle

Discipline
Psychopathology. Psychiatry. Clinical psychology
Provenance
Inist-CNRS
Base de données
FRANCIS ; PASCAL
Identifiant INIST
28580027

Sauf mention contraire ci-dessus, le contenu de cette notice bibliographique peut être utilisé dans le cadre d’une licence CC BY 4.0 Inist-CNRS / Unless otherwise stated above, the content of this bibliographic record may be used under a CC BY 4.0 licence by Inist-CNRS / A menos que se haya señalado antes, el contenido de este registro bibliográfico puede ser utilizado al amparo de una licencia CC BY 4.0 Inist-CNRS

Accès au Document

Rechercher sur le web