Bases bibliographiques Pascal et Francis

Aide

Résultats de votre recherche

Votre recherche

cc.\*:("520-251")

Type de document [dt]

A-Z Z-A Fréquence ↓ Fréquence ↑
Export CSV

Année de publication [py]

A-Z Z-A Fréquence ↓ Fréquence ↑
Export CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Fréquence ↓ Fréquence ↑
Export CSV

Langue

A-Z Z-A Fréquence ↓ Fréquence ↑
Export CSV

Pays auteur

A-Z Z-A Fréquence ↓ Fréquence ↑
Export CSV

Origine

A-Z Z-A Fréquence ↓ Fréquence ↑
Export CSV

Résultats 1 à 25 sur 5400

  • Page / 216
Export

Sélection :

  • et

Virtuts castrenses de l'angle recte : Ergonomia en l'eductión = Ergonomics = ErgonomieBUSTAMANTE, Antonio.Temps d'educació. 2002, Num 27, pp 245-261, issn 0214-7351, 17 p.Article

L'exercice de l'autorité au sein du système éducatif. Nouveaux contextes e t perspectivesAdministration et éducation (Paris). 2001, Num 91, issn 0222-674X, 168 p.Conference Proceedings

The Semantic Web for e-learningNAEVE, Ambjörn; LYTRAS, Miltiadis; NEJDL, Wolfgang et al.British journal of educational technology. 2006, Vol 37, Num 3, issn 0007-1013, 172 p.Serial Issue

Working successfully with diverse students and communities : The community-based block counselor preparation programBUTLER-BYRD, Nola; NIETO, Jesus; SENOUR, Maria Nieto et al.Urban education (Beverly Hills, Calif.). 2006, Vol 41, Num 4, pp 376-401, issn 0042-0859, 26 p.Article

The development of a system for supporting the lifelong learnerDE FREITAS, Sara; HARRISON, Ian; MAGOULAS, George et al.British journal of educational technology. 2006, Vol 37, Num 6, pp 867-880, issn 0007-1013, 14 p.Article

Building trust and shared knowledge in communities of e-learning practice : Collaborative leadership in the JISC eLISA and CAMEL lifelong learning projectsJAMESON, Jill; FERRELL, Gill; KELLY, Jacquie et al.British journal of educational technology. 2006, Vol 37, Num 6, pp 949-967, issn 0007-1013, 19 p.Article

The Master's program in computer-mediated computer communications : A comparative study of two cohorts of studentsMOHAMMAD ISSACK SANTALLY; RAVERDY, Jerome.Educational technology research and development. 2006, Vol 54, Num 3, pp 312-326, issn 1042-1629, 15 p.Article

Quality of life in adolescents with type 1 diabetes who participate in diabetes camp = La qualité de vie des adolescents diabétiquesCHEUNG, Ruth; CURETON, Virginia Young; CANHAM, Daryl L et al.The Journal of school nursing. 2006, Vol 22, Num 1, pp 53-58, issn 1059-8405, 6 p.Article

Advocating for a harm-minimization approach to drug education in Australian schoolsGUZYS, Diana; KENDALL, Sharon.The Journal of school nursing. 2006, Vol 22, Num 5, pp 259-263, issn 1059-8405, 5 p.Article

Conversion of school nurse policy and procedure manual to electronic formatRANDALL, Joellyn; KNEE, Rachel; GALEMORE, Cynthia et al.The Journal of school nursing. 2006, Vol 22, Num 5, pp 264-268, issn 1059-8405, 5 p.Article

Gender differences in extrafamilial sexual abuse experiences among young teensEDINBURGH, Laurel; SAEWYC, Elizabeth; LEVITT, Carolyn et al.The Journal of school nursing. 2006, Vol 22, Num 5, pp 278-284, issn 1059-8405, 7 p.Article

La couleur des masques étude des fonctions du surnom dans une population de lycéens : reconnaissance et coexistence = The colour of masks: a study of the functions of surnames in upper secondary students: recognition and coexistenceCHOPIN, Marie-Pierre.Les Sciences de l'éducation pour l'ère nouvelle. 2005, Num 2, pp 47-67, issn 0755-9593, 21 p.Article

Determinants of students' school-identification in secondary vocational education = Les facteurs déterminants d'identification scolaire des élèves du secondaire des filières professionnellesDE KONING, Els; BOEKAERTS, Monique.European journal of psychology of education. 2005, Vol 20, Num 3, pp 289-308, issn 0256-2928, 20 p.Article

Teacher leadership : More than just a feel-good factor? = Le leadership de l'enseignant : plus qu'un simple sentiment illusoire de bien-êtreHARRIS, Alma.Leadership and policy in schools. 2005, Vol 4, Num 3, pp 201-219, issn 1570-0763, 19 p.Conference Paper

Lumps, bumps, and things that go itch in your office! = Bosses, bobos et démangeaisons à l'infirmerieMCLEOD, Renée P.The Journal of school nursing. 2005, Vol 21, Num 3, pp 184-186, issn 1059-8405, 3 p.Article

Improving the quality of students' dietary intake in the school setting = Améliorer la qualité de la nourriture offerte aux élèves en milieu scolaireMALONE, Susan Kohl.The Journal of school nursing. 2005, Vol 21, Num 2, pp 70-76, issn 1059-8405, 7 p.Article

Adolescent rules for social exclusion : when is it fair to exclude someone else? = Les règles d'exclusion sociale des adolescents : quand est-ce qu'il est juste d'exclure quelqu'un d'autre ?LEETS, Laura; SUNWOLF.Journal of moral education. 2005, Vol 34, Num 3, pp 343-362, issn 0305-7240, 20 p.Article

Directive versus participative leadership : Two complementary approaches to managing school effectiveness = Un leadership directif contre un leadership participatif : deux approches complémentaires pour gérer l'efficacité de l'écoleSORNECH, Anit.Educational administration quarterly. 2005, Vol 41, Num 5, pp 777-800, issn 0013-161X, 24 p.Article

Disruptive or disrupted? A qualitative study on the construction of indiscipline = Perturbateur ou perturbé ? Une étude qualitative sur la construction de l'indisciplineARAUJO, Marta.International journal of inclusive education. 2005, Vol 9, Num 3, pp 241-268, issn 1360-3116, 28 p.Article

Women administrators negotiate work-family conflicts in changing times : An intergenerational perspective = Les administratrices négocient les conflits travail-famille dans une époque en pleine mutation : une perspective intergénérationnelleLODER, Tondra L.Educational administration quarterly. 2005, Vol 41, Num 5, pp 741-776, issn 0013-161X, 36 p.Article

Teachers' expectations and sense of responsibility for student learning: The importance of race, class, and organizational habitus = Les attentes de l'enseignant et la conscience de sa responsabilité concernant l'apprentissage de l'élève : l'importance des facteurs d'ordre racial, social et organisationnelDIAMOND, John B; RANDOLPH, Antonia; SPILLANE, James P et al.Anthropology & education quarterly. 2004, Vol 35, Num 1, pp 75-98, issn 0161-7761, 24 p.Article

Social justice challenges to educational administration: Introduction to a special issue = Les défis de la justice sociale pour l'administration de l'enseignement : introduction du numéro spécialMARSHALL, Catherine.Educational administration quarterly. 2004, Vol 40, Num 1, pp 5-15, issn 0013-161X, 11 p.Article

La mixité à l'école : Contributions au débat en cours au Québec = Coeducation: contributions to the debate in QuebecBOUCHARD, Pierrette.VEI enjeux (Imprimé). 2004, Num 138, pp 121-128, issn 1299-085X, 8 p.Article

L'architecture scolaire : essai d'historiographie internationale = School architecture: international historiographical essayCHATELET, Anne-Marie; LE COEUR, Marc.Histoire de l'éducation. 2004, Vol 102, issn 0221-6280, 306 p.Serial Issue

L'évitement scolaire par déménagement = Educational avoidance by movingKORSU, Emre.VEI enjeux (Imprimé). 2004, Num 139, pp 107-118, issn 1299-085X, 12 p.Article

  • Page / 216