cc.\*:("520-284A")
Résultats 1 à 25 sur 251
Sélection :
Foreign Language Learning and NonlearningKRISTIANSEN, I.Research bulletin - Department of Education. University of Helsinki. 1992, Num 82, issn 0359-5749, 183 p.Serial Issue
Developing the Curriculum for Pupils Experiencing Difficulties in Learning in Ordinary Schools : A Systematic, Comparative AnalysisIRESON, J; EVANS, P; REDMOND, P et al.British educational research journal. 1992, Vol 18, Num 2, pp 155-173, issn 0141-1926Article
Modifying School Attendance of Special Education High School StudentsLICHT, B. G; GARD, T; GUARDINO, C et al.The Journal of educational research (Washington, DC). 1991, Vol 84, Num 6, pp 368-373, issn 0022-0671Article
Communication Unbound : Autism and PraxisBIKLEN, D.Harvard educational review. 1990, Vol 60, Num 3, pp 291-314, issn 0017-8055Article
Handicapés : surmonter la différenceGARDOU, C.Cahiers pédagogiques (Cannes). 1989, Num 276, pp 7-37, issn 0008-042XArticle
Neuropsigologiese benadering tot spesifieke leergestremdheid Approche neuropsychologique de certains troubles de l'apprentissageDU PREEZ, J. J; NAUDE, L. B.South African journal of education. 1989, Vol 9, Num 3, pp 452-459, issn 0256-0100Article
Die Sonderklasse-Lehrer, Schüler und Unterricht in den Kleinklassen des Kantons Zürich = Enseignants, élèves et enseignement dans les classes à dimensions réduites (Kleinklassen) du Canton de ZurichSTRASSER, U.Permanente Erhebung über Bildungsforschungsprojekte. 1988, Num 53, pp 1-2Article
Special Educational Developments in ZambiaCSAPO, M.International Journal of Educational Development. 1987, Vol 7, Num 2, pp 107-112Article
The McDermott Multidimensional Assessment of Children : Applications to the Classification of Childhood ExceptionalityGLUTTING, J. J.Journal of learning disabilities. 1986, Vol 19, Num 6, pp 331-335, issn 0022-2194Article
Les sciences sociales et les mésaventures du travail de terrain in Théorie sociologique et pratique socialeBACHMANN, C.Annales de Vaucresson Vaucresson. 1982, Num 19, pp 1-12Article
Verhaltensauffällige und behinderte Kinder und Jugendliche. Der gesellschaftliche Umgang mit einem Problem.. (Les enfants et les jeunes handicapés et ceux qui présentent des troubles comportementaux. Le traitement social d'un problème)RAUSCHENBACH, T; STEINHILBER, H; SPATH, B et al.1980, 492 p.Book
When a Map is Worth One-Thousand Anovas: Applications of Statistical Cartography in Special Education Research and PlanningJOINER, L. M.Journal (The) of Special Education University Park, Pa. 1979, Vol 13, pp 421-432Article
L'EDUCATION ET LES HANDICAPES: UNE ETUDE EN JAPONAISHARADA S.JOURNAL OF THE FACULTY OF LETTERS OF KOMAZAWA UNIVERSITY. 1973, Num 31, pp 61-100Article
PROGRAMMING FOR THE EXCEPTIONAL CHILD'S NEEDSTHAIN J.EARLY CHILDHOOD EDUCATION. 1973, Vol 7, Num 2, pp 15-28Article
Bruikbaarheid van die kognitiewe kontroleterapieprogram vir die spesifiek leergestremde junior primêre leerling = Validité d'une intervention sur le contrôle cognitif des sujets du primaire ayant des difficultés d'apprentissageROSSOUW, M. W; ENGELBRECHT, P.South African journal of education. 1992, Vol 12, Num 3, pp 319-325, issn 0256-0100Article
Identifisering van leergestremdheit L'identification des troubles de l'apprentissageGERBER, H. M.South African journal of education. 1989, Vol 9, Num 3, pp 470-476, issn 0256-0100Article
Effects of Computer-Managed Instruction on Teachers' Implementation of Systematic Monitoring Programs and Student AchievementFUCHS, L. S.The Journal of educational research (Washington, DC). 1988, Vol 81, Num 5, pp 294-304, issn 0022-0671Article
Reading Processes Subgroups in a Clinical PopulationMALICKY, G. V; NORMAN, C. A.Alberta journal of educational research. 1988, Vol 34, Num 4, pp 344-354, issn 0002-4805Article
Evolution convergente des pédagogies généraliste et spécialisée in A propos de l'autisme : le projet de La Bourguette GARDOU, C.Société Alfred Binet & Théodore Simon. 1988, Vol 88, Num 615, pp 74-80, issn 0249-6887Article
Reinforcing to FailureMARTINEZ, R. D.Academic Therapy. 1985, Vol 20, Num 3, pp 353-356, issn 0001-396XArticle
Crise et chronicités dans l'histoire interne d'une vie. 1 partie: interrogations méthodologiques, (à suivre)FEDIDA, P.Psychanalyse à l'Université Paris. 1982, Vol 7, Num 27, espArticle
SPECIAL EDUCATION FOR MALADJUSTED CHILDREN AND ADOLESCENTS IN NORWAYCHAZAN M.JOURNAL OF CHILD PSYCHOLOGY AND PSYCHIATRY AND ALLIED DISCIPLINES. 1973, Vol 14, Num 1, pp 57-69Article
Science Provision for 11-14 Year Old Pupils with Special Educational NeedsJENKINS, A; JOHNSON, C.School science review. 1990, Vol 72, Num 259, pp 129-132, issn 0036-6811Article
Un ordinateur à l'I.M.E. d'OrlyCHALAMON, I.EPI. 1990, Num 57, pp 99-105Article
Toward Improving Assessment of Students with Special Needs : Expanding the Data Base to Include Classroom Performance in Assessment in the ClassroomBACHOR, D. G.Alberta journal of educational research. 1990, Vol 36, Num 1, pp 65-77, issn 0002-4805Article