cc.\*:("520-291B")
Résultats 1 à 25 sur 59
Sélection :
Self-Instructional Videocourses : A Cost-Effective Approach to In-Service Training of Teachers in Special EducationMCEVOY, J; MCCONKEY, R.British journal of educational technology. 1991, Vol 22, Num 3, pp 164-173, issn 0007-1013Article
The Workforce of Reform : Teachers in the Disadvantaged Schools ProgramCONNELL, R. W.Australian journal of education. 1991, Vol 35, Num 3, pp 229-245, issn 0004-9441Article
Les intégrations de l'enfance exceptionnelle à l'école québécoise et les conditions de création et d'insertion en milieu scolaire d'une nouvelle catégorie d'enseignants, les orthopédagoguesLESSARD, C.Education comparée. 1989, Num 42, pp 75-98, issn 0339-5456Conference Paper
La formation des enseignants spécialisés dans le cadre de l'école normale de Neuchâtel in Enfance et identité culturelleJACOT, D; DURY, R; DINELLO, R et al.Forum international. 1984, pp 114-122Conference Proceedings
Untersuchung zur Beschäftigungssituation der Neuabsolventen einer heilpädagogischen Ausbildung in der SchweizBURLI, A; JUNG, J.Permanente Erhebung über Bildungsforschungsprojekte. Schweizerische Koordinationsstelle für Bildungsforschung. Enquête Permanente sur la Recherche Educationnelle Aarau. 1982, Num 82014, pp 1-3Article
Burnout Among Teachers of Exceptional ChildrenWEISKOPF, P. E.Exceptional Children Arlington, Va. 1980, Vol 47, Num 1, pp 18-23Article
Qualities of the Stages of Concern Questionnaire and Implications for Educational InnovationsBAILEY, D. B; PALSHA, S. A.The Journal of educational research (Washington, DC). 1992, Vol 85, Num 4, pp 226-232, issn 0022-0671Article
Ethnic Similarity, Tutor Expertise, and Tutor Satisfaction in Cross-Age TutoringFRESKO, B; CHEN, M.American educational research journal. 1989, Vol 26, Num 1, pp 122-140, issn 0002-8312Article
Combining Theory with Tutorial Experience : Pre-Service Training for the Teaching of Disadvantaged Pupils in The Practical Element in Initial Teacher EducationLASSER-COHEN, H; DREYFUS, A.European journal of teacher education. 1988, Vol 11, Num 2-3, pp 131-141, issn 0261-9768Article
Special Teacher Stress : Its Product and PreventionBRADFIELD, R. H; FONES, D. M.Academic Therapy. 1985, Vol 21, Num 1, pp 91-97, issn 0001-396XArticle
L'évolution du recrutement des maîtres de classes de perfectionnement entre 1909 et 1962: étude statistique in Histoire de l'enseignement spécial: trois études sur les classes de perfectionnementHUGON, M.SRESAS. Section de Recherche de l'Education Spécialisée et de l'Adaptation Scolaire anc Travaux du CRESAS. Centre de Recherche de l'Education Spécialisée et de l'Adaptation Scolaire Paris. 1982, Num 22, pp 177-223Article
Instituteurs à temps plein en maison d'arrêtLAFON, J.1981, 382 p.Thesis
Careful Teaching : Researching a Special CareerCORBETT, J.British educational research journal. 1992, Vol 18, Num 3, pp 235-243, issn 0141-1926Article
Stress and the Special Teacher : How Bad Is It?BRADFIELD, R. H; FONES, D. M.Academic Therapy. 1985, Vol 20, Num 5, pp 571-577, issn 0001-396XArticle
Sensibilisation de futurs maîtres et éducateurs à l'enseignement spécial. Proposition d'unité de formationDELBECQ, A; GERARD, M.Revue de la Direction Générale de l'Organisation des Etudes Bruxelles. 1984, Vol 19, Num 7, pp 37-48Article
The Teacher and the Pupil at the School for the Learning Disabled (Special School) as Seen by the Public at LargeDONHOFF, K.Revue Internationale de Recherches en Rédaptation = Rehabilitation International Rheinstetten. 1982, Vol 5, Num 2, pp 228-230Article
Administrator's Role in Fostering the Mental Health of Special Services PersonnelDIXON, B; SHAW, S. F; BENSKY, J. M et al.Exceptional Children Arlington, Va. 1980, Vol 47, Num 1, pp 30-36Article
NATIONAL COLLEGE OF TEACHERS OF THE DEAF RESEARCH AND DEVELOPMENT COMMITTEETEACH. DEAF. 1971, Vol 69, Num 409, PP. 328-9Article
Die gegenwärtige Konzeption der Hochschulausbildung für Spezialpädagogen in der CSSR in Rehabilitation - ein gesamtgesellschaftliches Anliegen. L'actuelle conception de la formation supérieure des pédagogues spécialisés en TchécoslovaquieCHALOUPKA, L; MRKOSOVA, E.Wissenschaftliche Zeitschrift der Humboldt-Universität zu Berlin, Gesellschafts- und Sprachwissenschaftliche Reihe. 1989, Vol 38, Num 7, pp 733-735, issn 0522-9855Article
The Effect of Examiners'Personal Familiarity and Professional Experience on Handicapped Children's Test PerformanceFUCHS, D; FUCHS, L. S; DAILEY, A. M et al.Journal of Educational Research Madison, Wis. 1985, Vol 78, Num 3, pp 141-146Article
The Study of Special Education in Koln in The Training of Teachers in the Framework of the European CommunityDONHOFF, K.European Journal of Teacher Education Manchester. 1982, Vol 5, Num 1-2, pp 95-99Article
Characteristics of Superior and Average Special Education TeachersWESTLING, D. L; KOORLAND, M. A.Exceptional Children Arlington, Va. 1981, Vol 47, Num 5, pp 357-363Article
Public Law 94-142 and Stress: A Problem for EducatorsBENSKY, J. M; SHAW, S. F; GOUSE, A. S et al.Exceptional Children Arlington, Va. 1980, Vol 47, Num 1, pp 24-29Article
Educating Special Care Children: a Review of the LiteraturePRESLAND, J. L.Educational Research Bucks. 1980, Vol 23, Num 1, pp 20-33Article
Current Developments in Scotland in Inservice Courses for Teachers of Pupils with Special Educational NeedsWATSON, J.European journal of teacher education. 1991, Vol 14, Num 2, pp 155-162, issn 0261-9768Article