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Can secondary pupils train decoding skills?: An empirical study on phonological reading errors = Est-ce que les élèves du secondaire peuvent s'entraîner aux compétences de décodage: Une étude empirique sur les erreurs de lecture phonologiqueNOACK, Christina.Written language and literacy. 2009, Vol 12, Num 1, pp 97-115, issn 1387-6732, 19 p.Article

Framework of a probabilistic gaze mapping model for readingCARL, Michael.Copenhagen studies in language. 2008, Num 36, pp 193-202, issn 0905-7269, 10 p.Article

Identifying Linguistic Cues that Distinguish Text Types: A Comparison of First and Second Language Speakers = Identifier les indices linguistiques qui permettent de distinguer les types de texte: une comparaison des locuteurs première et seconde langueCROSSLEY, Scott A; LOUWERSE, Max M; MCNAMARA, Danielle S et al.Language research. 2008, Vol 44, Num 2, pp 361-381, issn 0254-4474, 21 p.Article

What happens when L2 readers recall?JOH, Jeongsoon.Language research. 2006, Vol 42, Num 1, pp 205-238, issn 0254-4474, 34 p.Article

Comprehension monitoring in first and second language readingMORRISON, Louise.Canadian modern language review. 2004, Vol 61, Num 1, pp 77-106, issn 0008-4506, 30 p.Article

Le polysème étranger : Quand l'erreur devient cohérenteFEIGENBAUM, Suzanne.Verbum (Nancy). 2004, Num 1, pp 65-76, issn 0182-5887, 12 p.Conference Paper

Prosodic characteristics of skilled reading: Fluency and expressiveness in 8-10-year-old readers = Les caractéristiques prosodiques de la lecture qualifiée: Facilité d'élocution et expressivité chez des lecteurs de 8 et 10 ansCOWIE, R; DOUGLAS-COWIE, E; WICHMANN, A et al.Language and Speech. 2002, Vol 45, Num 1, pp 47-82, issn 0023-8309, 36 p.Article

« Je veux leur faire comprendre que quand on lit il faut comprendre » : Discours ordinaires d'enseignants sur la lecture = «I want to make them understand that when we read we have to understand» : Ordinary discourses of teachers about readingGUERNIER, Marie-Cécile.Cahiers du français contemporain. 2001, Vol 7, issn 1270-1505, 180, 83-99 [17 p.]Article

Vers une didactisation des médiations textuelles = Towards a didactization of textual mediationsPRIVAT, Jean-Marie; BOROWSKI, Patrick; CURINGA, Valerie et al.Cahiers du français contemporain. 2001, Vol 7, issn 1270-1505, 181, 161-177 [17 p.]Article

Beschreibung fremdsprachlicher literarischer Leseprozesse am Beispiel der Konkreten Poesie = Description of literary reading processes in foreign language using concrete poetry as an example = La description du processus de lecture littéraire en langue étrangère à travers l'exemple de la poésie concrèteDENKA, Andrzej.Studia Germanica Posnaniensia. 2000, Vol 26, pp 183-197, issn 0137-2467Article

Conséquences des choix pédagogiques sur la structuration du cerveau = The consequences of teaching choices on brain structurationWETTSTEIN-BADOUR, G.Nouveaux cahiers d'allemand. 2000, Vol 18, Num 2, pp 193-208, issn 0758-170XArticle

Reading achievements of children with bilingual media of instruction = L'accomplissement de la lecture chez les enfants ayant deux langues d'enseignementPATRA, S; DASH, U. N.Psycho-lingua. 1999, Vol 29, Num 1, pp 19-24, issn 0377-3132Article

De samenvatting als leesprestatie : De rol van taal, tekstkwaliteit, onderwerp en scoring = The summary as reading performance: The role of language, text quality, topic and scoring = Le résumé comme performance de lecture : Le rôle de la langue, de la qualité du texte, du sujet et de la notationSCHOONEN, Rob.Gramma/TTT (Dordrecht). 1999, Vol 7, Num 3, pp 237-262, issn 0927-3255Article

Il y a lire et l-i-r-e = The acquisition of reading: learning difficultiesO'HAYON, V; CAMPOLINI, C.Le Langage et l'homme. 1994, Vol 29, Num 1, pp 49-54, issn 0458-7251Article

New limits to automaticity: context modulates semantic primingSMITH, M. C; BESNER, D; MIYOSHI, H et al.Journal of experimental psychology. Learning, memory, and cognition. 1994, Vol 20, Num 1, pp 104-115, issn 0278-7393Article

Vocabulary and Reading Comprehension : an Experimental StudyHAWAS, H. M.ITL. Review of Applied Linguistics. 1990, Num 87-88, pp 45-63, issn 0019-0810Article

The Contribution of Rhythm to Reading JapaneseKADOTA, S.Lacus Forum (The...). 1989, Num 16, pp 356-365Conference Paper

Orthography and Acoustic Coding StrategiesKODA, K.Working Papers in Linguistics and Language Teaching. 1987, Num 9, pp 20-48Article

The Role of Prosody in Silent ReadingKADOTA, S.Language Sciences. 1987, Vol 9, Num 66, pp 185-206Article

Lexical hermits and the pronounciation of visually presented wordsGUNTHER, H; GREESE, B.Forschungsberichte - Institut für Phonetik und Sprachliche Kommunikation der Universität München. 1985, Vol 21, pp 25-52, issn 0342-782XArticle

Die Komposition als Verständnisproblem im Leseunterricht in Klassiker der Sprachwissenschaft. La composition, problème de compréhension dans l'enseignement de la lectureBERNSTEIN, W. Z.Sprache und Literatur in Wissenschaft und Unterricht. 1984, Vol 15, Num 54, pp 109-119Article

Studien zur visuellen Worterkennung. (Etudes sur la reconnaissance visuelle des mots)GUNTHER, H.Forschungsberichte Institut für Phonetik und Sprachliche Kommunikation der Universität München München. 1983, Num 18, pp 1-190Article

The Prosodic and Paralinguistic Features of Reading and Telling StoriesLEVIN, H; SCHAFFER, C. A; SNOW, C et al.Language and Speech Teddington. 1982, Vol 25, Num 1, pp 43-54Article

Influence de la thématisation et du statut syntaxique des propositions sur le traitement de récitsPYNTE, J; DENHIERE, G.Année (L') Psychologique Paris. 1982, Num 1, pp 101-129Article

Simultaneous Translation: Idiom Interpretation and Parsing HeuristicsMcDONALD, J. L; CARPENTER, P. A.Journal of Verbal Learning and Verbal Behaviour New York, N.Y. 1981, Vol 20, Num 2, pp 231-247Article

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